Så søg denne stilling som afdelingsleder til STU-området i Ungecenteret, Sønderborg Kommune
Vil du stå i spidsen for at udvikle og sikre det gode progressive STU-forløb for hver enkelt elev? Så er det netop dig, vi har brug for i Ungecenteret.
Ungecenter
Ungecenteret består af Ungdommens Uddannelsesvejledning, Sønderborg Ungdomsskole, 10. klasse og STU (den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse).
Vi er en hovedaktør i den Kommunale Ungeindsats (KUI) og arbejder hver dag sammen med mange tværfaglige og dygtige samarbejdspartnere om et fælles mål; at få flest mulige unge i job eller uddannelse samt støtte de unge i et godt og udviklende ungdomsliv.
Se eventuelt mere herom på Uddannelser for unge og Ungecenteret | Sønderborg Kommune (sonderborgkommune.dk)
Om jobbet
Dit primære ansvarsområde vil omhandle STU, hvor du koordinerer visitationen på STU-området samt følger elevernes uddannelsesforløb i samarbejde med uddannelsessteder og andre samarbejdspartnere, herunder UU-vejledningen og jobcentret.
Du styrer økonomien og sørger for kvalitetsopfølgning samt kvalitetsaftaler med vores leverandører på STU-området. Du udarbejder afgørelsesbreve på STU-visitation samt -placering.
Du afholder opfølgende samtaler med STU-eleverne, så du har føling med elevernes udvikling og leverandørernes indsats. Du skal aktuelt stå i spidsen for en proces, hvor vi skal udarbejde og implementere kvalitetstandarder på STU-området.
STU-området er en af de vigtigste indsatser, hvor den kommunale ungeindsats er i samspil. Derfor vil du også få en nøglerolle i at understøtte ungecenterlederen i KUI-samarbejdet sammen med andre relevante aktører.
Du vil, som leder, være med til at understøtte det politiske niveau, hvorfor det er vigtigt, at du har en organisationsforståelse og kan bevæge sig på de forskellige niveauer indenfor.
Vi forventer, at du:
Vi tilbyder:
Du vil referere til ungecenterlederen, som du også vil skulle understøtte med særlige udviklingsopgaver for.
Du er velkommen til at kontakte ungecenterleder Bjarke Valeur Bruhn-Rasmussen på 27900482 for at høre nærmere om stillingen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende. Der vil ligeledes blive indhentet reference ved tilbud om ansættelse.
Din ansøgning skal være os i hænde senest den 23. juni 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 26. juni 2024.
Ansættelse pr. 1. august 2024.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir