Vores teamleder har fået nye udfordringer i organisationen og derfor søger vi dig!
Har du lyst til at være med til at fortsætte vores udvikling af dagpengeområdet med fokus på arbejdsmarkedets behov i lokalområdet og kan du sætte en tydelig retning for teamets dygtige medarbejdere? Så kig videre!
I Jobcenter Sønderborg vil vi være Danmarks bedste jobcenter. Vi har brug for dig, som tror på, at du med din ledelse kan være med til at nå det mål.
Hvem er vi?
I Jobcenter Sønderborg varetager vi beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke samarbejdet på tværs af sektorer og opbygge stærke relationer med lokale samarbejdspartnere, herunder virksomhederne og uddannelsesinstitutionerne.
Job- og Uddannelsesakademiet er forankret i Arbejdsmarkedsafdelingen, i afdelingen Job og Virksomhed. Vi varetager beskæftigelsesindsatsen for ledige kandidater på dagpenge i Sønderborg Kommune. Vi har fokus på at vores kandidater hurtigst muligt vender tilbage til varig beskæftigelse og dermed understøtter et stærkt arbejdsmarked. Alt dette sker i et tæt samarbejde med vores lokale virksomheder.
Dine opgaver
Som teamleder skal du varetage den daglige ledelse af 16 kompetente medarbejdere bestående af både jobrådgivere og jobformidlere, som varetager dagpengeindsatsen i samarbejde med A-kasserne. Det er både den lovmæssige opfølgning og vores jobklubindsats. Derudover bidrager vi også, sammen med de øvrige områder, til indsatsen i vores jobcafe, hvor kandidater kan få råd og vejledning til fx jobsøgning.
Medarbejderne er organiseret i 4 selvstyrende teams, hvor de faglige beslutninger er distribueret og medarbejderne er fælles om opgaveløsningen. I foråret 2023 rullede vi vores nye organisering med selvstyrende teams ud på tværs af hele organisationen. Samarbejdet i de selvstyrende teams skal fremme vores refleksive praksis og skabe mulighed og handlerum for tværfaglige perspektiver til gavn for borgerne, med afsæt i vores bærende værdi ”Vi tror på dig”.
Den vigtigste opgave for dig og dine teams er at understøtte vores kandidater i at komme hurtigst muligt tilbage på arbejdsmarkedet. Herved understøtter vi også vores virksomheder med deres behov for arbejdskraft. Det er altid vores klare mål at skabe gode match mellem virksomhederne og kandidaterne.
Du får ansvaret for at:
Hvilke faglige kvalifikationer skal du have?
Som teamleder for Job- og Uddannelsesakademiet forventer vi, at du har erfaring med:
Det er også afgørende for os, at du har et godt kendskab til beskæftigelsesområdet og samtidig er fagligt velfunderet indenfor beskæftigelseslovgivningen og arbejdet med forskellige målgrupper. Det er en stor fordel, hvis du har konkret erfaring indenfor dagpengeområdet allerede.
Hvilke personlige kompetencer kræver jobbet?
Vi tror på tillidsfuld og anerkendende ledelse, og vi tør at afprøve nye veje og lære af det. Det er fundamentet for den retning, vi har sat for vores organisation. Vi forventer, at du kan være med til at lægge den linje i vores afdeling.
I stillingen er det vigtigt, at du er en person som:
Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi kan tilbyde dig både faglig og personlig udvikling i et job i konstant forandring og hvor ingen dage ligner hinanden. Du bliver en del af en større ledergruppe, hvor vi gerne samskaber på tværs af organisationen, hvor vi spiller hinanden gode og reflekterer sammen.
Du bliver også en del af et lederteam i Job og Virksomhed bestående af en afdelingsleder og 3 teamledere, hvor vi også gerne udfordrer hinanden i lederskabet, i de faglige dialoger og hvor vi hjælper hinanden på tværs af vores områder. Samtidig sætter vi alle stor pris på et godt grin i en travl hverdag og plads til den uformelle dialog, hvor også vores egen trivsel er et fokus.
Er du nysgerrig på mere, før du søger?
Du er meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Christine Nielsen på 27 90 51 34, hvis du vil vide mere om stillingen og Arbejdsmarkedsafdelingen i Sønderborg Kommune. I ugerne 30,31 og 32 kan du kontakte teamleder Heidi Christesen på telefon 21 84 92 09.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Tiltrædelse
Gerne 1. oktober 2024 eller efter nærmere aftale.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest søndag den 18. august 2024.
Samtaler
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler fredag den 23. august 2024.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir