Har du et stærkt overblik og en struktureret tilgang til dit arbejde? Brænder du for at have indflydelse på tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver? Og er du ikke bange for at komme med konstruktive forslag til forbedringer i vores organisation? Så er du måske netop den, vi leder efter.
Du bliver ansat i vores specialteam i kontoret Job og Helbred.
Om jobbetI stillingen som medlem af vores specialteam i kontoret Job og Helbred vil du få ansvaret for sygedagpengesager. Vi lægger stor vægt på faglig udvikling, engagement og kvalitet, samtidig med at vi prioriterer et stærkt kollegialt fællesskab.
Foruden Specialteamet består Job og Helbred af følgende teams:
- Team Tidlig Indsats og Visitation som screener alle nye sager i forhold til kravet om uarbejdsdygtighed og varetager de sager hor vi forventer en kort sygemelding.
- Rejseholdet som varetager alle sager hvor den sygemeldte fortsat er ansat og hvor vi vurderer at en tæt kontakt til arbejdsgiveren kan have en afgørende betydning for udfaldet af sagen
- Team Jobafklaringsforløb som varetager alle sager om jobafklaringsforløb
Derudover er kommunens Rehabiliteringsteam, Førtidspensionsteam, og kommunens veteranindsats også organiseret i Job og Helbred
Til at understøtte indsatsen har vi også ansat en vejleder og et par administrative medarbejdere
Dine opgaver:
- Sagsbehandling og afholdelse af opfølgningssamtaler med borgere, som er sygemeldt fra arbejde eller a-kassen
- Afgørelser om indsatser eller anden støtte efter Beskæftigelsesindsatsloven
- Afgørelser om uarbejdsdygtighed
- Afgørelser om sanktion
- Afgørelser om forlængelse af sygedagpenge
- Udfærdige den forberedende del af rehabiliteringsplanen med henblik på at forelægge sagen for Rehabiliteringsteamet
Om digVi forventer, at du fagligt
- er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en anden relevant baggrund gerne med erfaring med sagsbehandling inden for sygedagpengeområdet
- har kendskab til den relevante lovgivning på området
- behersker mødelederrollen i opfølgningssamtaler og er i denne forbindelse opmærksom på både den sygemeldtes behov, men også den nødvendige administrative del af sagsbehandlingen.
- har erfaring med sagsbehandlingssystemer og journalisering (KMD Momentum og Acadre Web)
- kan formulere dig kort og præcist på skrift
- at du formår at være på forkant med udviklingen i borgerens forløb
Vi forventer, at du personligt
- trives i en uforudsigelig og travl hverdag
- har et godt overblik og er vant til at arbejde struktureret
- kan samarbejde tværfagligt med andre faggrupper
- både er god til at sætte i gang men også til at afslutte
- ikke er bange for at sige til, hvis du ser noget, der kan forbedres/ændres/justeres i vores organisation
Vi kan tilbyde- et højt fagligt niveau,
- engagerede og erfarne kollegaer,
- stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver, samt
- gensidig respekt og fleksibilitet
Løn- og ansættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.
Du bliver ansat i kontoret Job og Helbred, og stillingen er på 37 timer om ugen.
Tiltrædelse er pr. 1. september 2024 eller snarest muligt derefter.
Yderligere spørgsmål Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorleder i Job og Helbred, Niels Jacob Jensen, tlf. 7376 7716, e-mail
[email protected]Ansøgning Send din ansøgning via linket senest den 19. august 2024.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 22. august 2024.
I
Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til
dig - og dem der eventuelt flytter med.