Er du en haj til Excel, og brænder du for at arbejde med data? Er du god til at sætte dig ind i forskellige områder og problemstillinger? Og har du en naturlig evne og lyst til at arbejde med udvikling af digitale arbejdsprocesser og smarte løsninger? Hvis du kan sige ja til dette, så er stillingen som BI- og økonomikonsulent måske noget for dig.
Om jobbetVi har brug for en kollega med en bred vifte af kompetencer til en stilling med mange forskellige opgaver. Som BI- og økonomikonsulent kommer du til at arbejde med komplekse datamængder inden for både økonomi og aktiviteter. Du skal kunne sætte dig ind i mange forskellige områder og problemstillinger og finde de bedste løsninger.
Du skal trives med at dykke ned i forskellige områder, lovgivning og andet relevant stof. Det er også vigtigt, at du synes, det er spændende at komme med forslag til, hvordan arbejdsprocesser og løsninger kan gøres mere effektive.
Du bliver en del af Økonomiafdelingen, der består af Budget, Økonomistyring og Analyse samt Finans. Dit daglige arbejdssted vil være i Budgetenheden i Jobcenter og Borgerservice, som er fysisk placeret på Jobcenteret.
Dine opgaverDu bliver ansvarlig for
- at udvikle og vedligeholde ledelsesinformation vedrørende både økonomi og aktiviteter
- at optimere arbejdsgange og digitalisere manuelle processer
- at behandle data i Excel og KMD Insight (SAP Business Objects)
- at udvikle rapportløsninger til interne kontroller og opgørelser
- at deltage i budgetlægning, budgetopfølgning og controlling, specielt på området vedrørende Forsikrede ledige
- at styre og opgøre mellemkommunale refusioner på beskæftigelsesområdet
- at yde supportfunktion i forhold til Excel og udvikling af forskellige løsninger til medarbejdere i Økonomiafdelingen herunder også superbrugerfunktion i Excel i tilknytning til økonomisystemet (bl.a. datakuber og pivot)
- at undervise internt i Excel, inklusiv brugen af datakuber og pivot
- at løse diverse ad hoc opgaver
Om digVi drømmer om at finde en kollega, der
- er stærk i avanceret Excel og brugen af f.eks. pivot og datakuber
- er analytisk skarp og god til data
- har erfaring med udvikling af ledelsesinformation og brug af analyseværktøjer som f.eks. SAP Business Objects, Power BI mv.
- kan se sammenhænge i tal og mestrer både detaljerne og det store overblik
- er serviceminded og arbejder målrettet med høje kvalitetskrav
- arbejder struktureret og effektivt både selvstændigt og i samarbejde med andre
- er god til at overholde deadlines
- er en afslutter, der følger opgaver og processer til dørs
Løn- og ansættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer.
Vi forventer, at du kan begynde den 1. november 2024.
Yderligere oplysningerDu kan få yderligere informationer om stillingen hos kontorleder Hans Juhl på telefon 2147 4219 eller økonomikoordinator Katrine Andersen på telefon 2151 4691.
AnsøgningSend din ansøgning via linket senest onsdag den 18. september 2024, kl. 12.00. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 39.
Lyder dette som noget for dig? Send din ansøgning og vær med til at gøre en forskel i Aabenraa Kommune!
I
Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til
dig - og dem der eventuelt flytter med.