Vil du være en del af hjertet i den centrale økonomifunktion i Lolland Kommune? Kan du skabe overblik og sammenhæng i opgaverne? Så er du måske vores nye kollega!
I denne stilling bliver du en central del af kommunens økonomistyring. Du skal give økonomikonsulenterne faglig sparring og være med til at sikre en høj kvalitet i kommunens økonomistyring. Du kommer til at deltage i de løbende budgetopfølgningsmøder med sektorchefer og direktører, og skal bidrage til sagsfremstillinger i økonomiske sager.
Som faglig koordinator skal du desuden selv fungere som økonomikonsulent på et driftsområde i samarbejde med en økonomikonsulent. Ideelt set vil det være på arbejdsmarkedsområdet, men hvis du har erfaring fra og viden om et andet driftsområde, kan det i stedet være det område.
En vigtig opgave i stillingen er i forhold til udvikling af økonomistyringen. Lolland Kommune er særdeles økonomisk vanskeligt stillet. Dette bevirker, at hele organisationen fokuserer meget på at udvikle opgavevaretagelsen, så vi udnytter ressourcerne bedst muligt. Dette hjælper vi organisationen med, men vi skal også selv bidrage til en effektiv opgaveløsning. Dette betyder, at vi er meget åbne for nye idéer og nye måder at udvikle, digitalisere og effektivisere økonomistyringen, så vi bedst muligt kan understøtte styringen af organisationen så effektivt som muligt. Vi arbejder også på at udvikle økonomifunktionens kompetencer, så vi fortsat kan hjælpe til med, at Lolland Kommune også i fremtiden kan levere god service til kommunens borgere.
Stillingen er nyoprettet, og du kommer til at referere til sektorens souschef, som leder Team Budget og Regnskab og Team Økonomisk Sekretariat.
Du brænder for god økonomistyring, og for at skabe gode relationer på tværs af organisationen. Du har lyst til faglig ledelse. Du kan begå dig i en politisk ledet organisation, hvor du kan bidrage med klare og præcise sagsfremstillinger, som forklarer komplekse økonomiske problemstillinger på en letforståelig måde.
Du har sans for detaljen, men kan også se det store billede – det er der behov for, når en kompleks organisation som en kommune skal styres. Du trives i en rolle, hvor du både fungerer som rådgiver og som kontrollant for fagområderne.
Det vil være et stort plus, hvis du er stærk analytisk, og hvis du kan lede projekter.
Du medvirker til et godt samarbejde i teamet og med samarbejdspartnerne. Du kan udvise tillid til, at kollegaerne kan løse deres opgaver selvstændigt og selv kan overholde deres deadlines. Men du er der for dem, når de har behov for sparring og støtte.
Du har stor erfaring med økonomistyring, og gerne fra en kommune eller anden offentlig organisation. Du kan have en uddannelse med fokus på økonomi, men andre uddannelsesmæssige profiler kan også være interessante. Det vigtigste er, at du har en god forståelse for økonomi og for det at arbejde i en politisk ledet organisation.
Brænder du for at hjælpe politikere og ledelse med at styre en kommunes økonomi? Her har du muligheden for at få en central rolle i styringen af Lolland Kommunes økonomi. Du finder næppe en kommune med mere udfordrende økonomiske rammevilkår, men til gengæld kan vi tilbyde et job i en kommune, hvor fokus på god økonomistyring er stor, og hvor du kan få spændende faglige udfordringer.
Vi er i gang med et generationsskifte og en opkvalificering af Lolland Kommunes centrale økonomi- og udbudsafdeling, og søger derfor flere medarbejdere. Denne stilling er som faglig koordinator i Team Budget og Regnskab i Sektor for Økonomi, Kultur og Fritid.
Team Budget og Regnskab består af 8 dygtige og erfarne økonomikonsulenter, og understøtter bl.a. sektorerne i forbindelse med:
Økonomi, Kultur og Fritid omfatter Lolland Kommunes centrale økonomifunktion samt Bibliotek, Borgerservice, Lolland Musikskole og Nakskov Idrætscenter foruden Kultur og Fritidssekretariatet. Økonomifunktionen består af fire teams: Team Budget og Regnskab, Økonomisk Sekretariat, Økonomiservice samt Udbud og Indkøb. Økonomifunktionen har kontorer i Jernbanegade 7, som er beliggende lige ved siden af stationen i Maribo.
Hos os bliver du en del af en arbejdsplads, der prioriterer samarbejde højt. Selvom du løser dine opgaver selvstændigt, er der altid mulighed for sparring med dine dygtige kollegaer. Du indgår i et team bestående af otte dedikerede medarbejdere og med direkte reference til Souschefen. Hos os får du frihed under ansvar og god mulighed for at planlægge din egen tid. Derfor tilbyder vi f.eks. mulighed for faste hjemmearbejdsdage. Vi prioriterer kompetenceudvikling højt, og investerer gerne i din faglige udvikling.
Hvis du drømmer om at blive en del af vores team, skal du sende din ansøgning senest søndag den 18. august 2024.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Jørgen Steen Nielsen på tlf. 21 55 29 81 (ikke tilgængelig i perioden 19. - 25. juli).
Samtaler afholdes i uge 34.
Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller snarest derefter.
Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir