Har du lyst til at udvikle dig i dit job? Og ser du en udfordring i at udvikle og fastholde kvalitetsniveauet i Hjemme- og Sygeplejen sammen med dine kolleger? Så er det måske dig, vi søger til dagvagt i Hjemmeplejen distrikt Forglemmigej, som er et demensteam.
Om Hjemme- og SygeplejenI Hjemme- og Sygeplejen arbejder vi rehabiliterende med at hjælpe borgeren til at skabe det gode liv ud fra værdierne sundhed, mestring og fælleskabelse. Borgerens behov er udgangspunktet, når vi går i dialog og samarbejder om en professionel faglig indsats.
I Hjemme- og Sygeplejen arbejder vi med, at læring, kvalitetsudvikling og kvalitetssikring er en integreret del af vores organisationskultur. For tiden arbejder vi intensivt med forebyggelse gennem tidlig opsporing af begyndende sygdom (TOBS), som er en overbygning på projektet ’I sikre hænder’, ude i de enkelte teams. Som noget helt naturligt arbejder vi med de nyeste digitale værktøjer.
Dine opgaverDu kommer til at indgå i et team med både SOSU-assistenter, SOSU-hjælpere samt ufaglærte.
Som SOSU-assistent får du til opgave
- at være tæt sparringspartner og rollemodel for dine kolleger i det daglige for at sikre fagligheden eksempelvis i forhold til den rehabiliterende tilgang, dokumentation og inddragelse af andre fagligheder
- at have opstartssamtaler hos nye borgere, som skal modtage hjemmehjælp
- at varetage de mere komplekse borgerforløb
- at arbejde med uddelegerede sygeplejeopgaver hos borgere i eget hjem, eks. dosering, insulin og sårpleje m.m.
- at være kaptajn eller bidrage med viden på TOBS- tavlemøder
- at arbejde tværfagligt med for eksempel sygeplejersker, fysioterapeuter, diætister og selv have borgere i tværfaglige rehabiliteringsforløb
- at bistå distriktets kvalitetsassistent i undervisning, vejledning og supervision og bidrage til kompetenceudvikling i distriktet
Vi forventer, at du - er uddannet SOSU-assistent
- brænder for dialog, samarbejde og respekt for borgeren og ser på mennesket som en helhed
- kan lide at arbejde med kvalitetsudvikling og kvalitetssikring af faglig indsats og dokumentation
- er nysgerrig på egen og andres praksis og kan lide at tilegne dig og bidrage med ny viden
- kan se potentialet i tværfagligt samarbejde med for eksempel sygeplejersker, fysio- og ergoterapeuter og diætister
- kan formulere dig såvel skriftligt som mundtligt og har flair for dokumentation
- kan bruge digitale løsninger så som smartphones, tablet og computer
Vi kan tilbyde, at du får- en god introduktion til dine opgaver
- mulighed for at udvikle dig i dit job både i dag og i fremtiden, da vi er en organisation med gode interne udviklingsmuligheder
- en stilling med ansvar og selvstændighed og med stor variation i arbejdsopgaverne
- et godt arbejdsmiljø med fokus på høj social kapital - tillid, retfærdighed og samarbejde - i en positiv kollegagruppe, hvor humor og fællesskab vægtes højt
Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er med ansættelse i Forglemmigej. Der er tale om en fast stilling. Det ugentlige timetal er 37 timer. Du skal påregne at arbejde hver anden weekend. Mødested er Nygade 23 c, Aabenraa 6200.
Tiltrædelse 1. august 2024 eller snarest muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår ifølge overenskomst mellem FOA og Kommunernes Landsforening.
Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest, og at ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.
Det er en forudsætning for stillingen, at du har kørekort.
Hvis du vil vide mere Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til distriktsleder Lone Germansen på telefonnr. 7376 7663 eller pr. mail;
[email protected]AnsøgningSend din ansøgning via linket senest den 23. juni 2024.
Ansættelsessamtaler forventes gennemført løbende og senest 26. juni 2024.
I
Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til
dig - og dem der eventuelt flytter med.