I forbindelse med organisationsændringer i Kerteminde kommune oprettes en kombineret stilling, hvor halvdelen af arbejdstiden vil være som teamleder på Paletten og den anden halvdel som aktivitetsmedarbejder på Paletten.
Stillingen ønskes besat fra d. 1. oktober 2024 og vil være en fast fuldtidsstilling.
Paletten er et aktivitets- og samværstilbud for borgere med psykisk og fysisk funktionsnedsættelse efter servicelovens § 104 og §103.
Vi har lokaler og gode faciliteter på Toften 600 i Munkebo.
Vores 10 medarbejdere tilbyder aktiviteter i hverdagene, hvor 41 borgere deltager i aktiviteter 2 til 5 dage om ugen. Andre 12 borgere er i beskyttet beskæftigelse på private og kommunale arbejdspladser.
Fælles for medarbejdergruppen er, at vi til stadighed er nysgerrige på egen praksis og på at udvikle Paletten, så borgerne trives og har et varieret aktivitetstilbud.
Det er vigtigt for os, at borgerne i Paletten er medbestemmende og oplever sig betydningsfulde.
Både borgere og medarbejdere bidrager ud fra interesser og kompetencer til Palettens fælles hverdag, og alle bidrag er vigtige.
Som
teamleder vil dine arbejdsopgaver være at varetage den daglige ledelse af Paletten. Det vil blandt andet indebære at koordinere en kompleks aktivitetsdag, hvor imødekommelse af borgernes ønsker og kvalitative aktivitetstilbud kalder på daglige justeringer.
Du er samtidig nærmeste leder for medarbejdergruppen, hvor du skal have øje for den faglige udvikling på området, medarbejdernes trivsel samt initiere udviklingstiltag.
Herunder samarbejde med medarbejdere på kommunens bosteder, borgere og deres pårørende.
Du vil være medarbejdernes kontakt ved sygdom og omsorgssamtaler. Du vil, i samarbejde med overordnet leder, støtte medarbejderne i de perioder, hvor sygdom eller mistrivsel kalder på ændringer på arbejdspladsen.
Du er samtidig med til at facilitere, at Paletten bliver ved med at være en attraktiv arbejdsplads, samt et levende aktivitets- og beskæftigelsestilbud for alle, som har deres dagligdag i Paletten.
Som
aktivitetsmedarbejder vil dine arbejdsopgaver være at planlægge og gennemføre aktiviteter for borgerne i Paletten. Borgerne har meget varierede funktionsniveauer, og aktiviteterne kan således spænde fra meget aktive aktiviteter samt værkstedsaktiviteter til mere stillesiddende aktiviteter med fokus på sansestimuli.
Miljøet bærer præg af en overordnet fast ugestruktur med plads til anderledes aktivitetsdage med dagsture og festival.
Vi har samtidig aktiviteter udenfor vores bygninger, hvor vi tilbyder aktiviteter som udeliv, svømning og bowling.
Der forekommer forflytninger både med og uden hjælpemidler, ligesom opgaverne blandt andet indebærer hjælp til måltider og personlig hygiejne.
Arbejdstiden er placeret på hverdage og vil primært være i dagtimerne, men vi har aftenåben (kl. 14.00-19.30) om torsdagen, hvorfor arbejdstiden kan være placeret i dette tidsrum.
Vi søger en medarbejder som:- er uddannet indenfor det social- eller sundhedsfaglige område.
- er interesseret i såvel det ledelsesmæssige som det aktivitetsrettede aspekt i stillingen.
- har faglig viden og erfaring med borgere med medfødt handicap og varierede funktionsnedsættelser.
- har en anerkendende tilgang til borgere og medarbejdere.
- har gode samarbejdsevner og kan indgå i flerfaglige kontekster med forskellige samarbejdspartnere.
- har erfaring med ledelse eller lyst til at starte en ledelsesudvikling hos os.
- har kørekort.
Vi er samtidig interesseret i at høre, hvilke erfaringer og interesser du kan bidrage med i et kommende aktivitetsprogram. Skriv derfor gerne, hvis du for eksempel har erfaring fra kreative aktiviteter, kan synge og spille, eller har andre input til udvidelse af vores nuværende aktivitetsprogram.
Vi tilbyder:- et arbejdsmiljø kendetegnet ved humor, hjælpsomhed, uhøjtidelighed, omsorg og faglighed.
- medarbejdere med forskellige kvalifikationer, som supplerer hinanden godt.
- en spændende arbejdsplads i udvikling med gode fysiske rammer for varierede aktivitetsmuligheder.
- mulighed for at præge indholdet i stillingen.
- mulighed for ledelsesudvikling fx med tilbud om diplom i ledelse.
- et dialogbaseret miljø med varierende arbejdsopgaver.
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.
For yderligere oplysninger kan leder for Myndighed, Socialpsykiatri og Aktivitetstilbud,
Minna Vig, 30 44 97 16 kontaktes på hverdage.
Ansøgningsfrist er søndag d. 25. august kl. 23.59.
Det forventes, at samtalerne afholdes torsdag d. 29. august.
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.