1. Alle Job
  2. Offentlig administration
  3. Aabenraa
UDLØBET

Aabenraa Kommune

Intern revisor til Økonomiafdelingen

Fuldtid

Permanent

Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa, Danmark

SE PÅ KORT
Aabenraa kommune
ID: 2690743
|
Indrykket for 99 dage siden
Den ene af Aabenraa Kommunes interne revisorer har valgt at trappe ned på vej mod sit otium. Derfor er der nu en mulighed for at blive en del af et rigtig godt hold. 
  • Brænder du for et job med mange spændende opgaver, som udfordrer dine evner indenfor controlling, revision, regnskabsførelse og formidling?
  • Har du flair for IT og kan du lide at gennemskue og forstå hvordan data er struktureret, og er effektiv IT-anvendelse en naturlig del af din arbejdsform?
  • Kan du se dig selv som en central aktør i udarbejdelsen af kommunens officielle årsregnskab, herunder udarbejde tids- og handleplaner, udarbejde regnskab, sparre med kommunens eksterne revisor og udarbejde afrapportering til politikerne og ledelsen om det færdige regnskab?
Hvis du kan sige ja, så læs endelig videre her!

Om os
Aabenraa Kommunes Økonomiafdeling har en spændende stilling, som ønskes besat hurtigst muligt. Stillingen er placeret i Økonomiafdelingen i vores centrale enhed Økonomistyring- og Analyse, som bl.a. har ansvaret for den interne revision, årsregnskab og –beretning, controlling og analyser, ledelsesinformation, drift- og udvikling af vores økonomisystem (Prisme365, som er baseret på Microsoft Dynamics 365) samt er tovholder på den løbende udvikling af kontoplanstrukturen i økonomisystemet i samspil med lønsystemet (Silkeborg Data).

I Økonomistyring og Analyse er vi ni personer inkl. en kontorleder. Vi har en bred kontaktflade til hele kommunen og arbejder sammen om en lang række opgaver.

Der er en forventning om, at du skal varetage følgende opgaver
  • planlægning, udførelse af revision (analyser og ca. 40 årlige revisionsbesøg) samt afrapportering vedr. den interne revision sammen med vores anden interne revisor. Der arbejdes efter en årlig, godkendt revisionsplan, og der opstår revisionsopgaver ad hoc
  • være en central aktør ift. planlægning og udarbejdelse af kommunens årsregnskab og beretning
  • controlling-opgaver og sparring i samspil med analysekonsulenter og økonomikonsulenter
  • intern undervisning af ledere og administrative medarbejdere i ledelsestilsyn
  • rådgivning og vejledning om økonomispørgsmål, med afsæt i gældende lovgivning samt kommunens overordnede økonomiske styringsgrundlag, der er formuleret i vores Kasse- og regnskabsregulativ.

Din profil
Vi forventer at du fagligt
  • har en uddannelsesmæssig baggrund som controller eller revisor
  • har kendskab til kommunal økonomi og regnskab
  • er velformuleret i dansk skrift og tale
  • har gode kundskaber i Office 365 og gerne kendskab til Prisme365
  • evner at sætte dig ind i en leders behov ift. bl.a. ledelsestilsyn
  • har lyst til og forståelse for IT og tal
  • har gode underviser-kompetencer.

Det er væsentligt for os, at du som kollega er
  • tillidsvækkende og troværdig
  • åben og udadvendt
  • vedholdende i forhold til faglighed men med en pragmatisk tilgang
  • struktureret (kan planlægge, gennemføre, rapportere og afslutte)
  • selvstændig og har overblik, også når der er travlt
  • trives med at være formidler af faglige budskaber i forsamlinger.

Vi tilbyder
  • et godt arbejdsmiljø med god trivsel og dygtige, engagerede kolleger
  • muligheder for personlig og faglig udvikling
  • indflydelse på tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne
  • en moderne kontorarbejdsplads på Aabenraa Rådhus.

Løn- og ansættelsesmæssige forhold
Løn efter gældende overenskomst.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse hurtigst muligt.

Din arbejdsplads er beliggende på Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa. Vores erfaring er at arbejdsopgaverne i stillingen bedst løses på arbejdsstedet.

Supplerende information
Yderligere oplysninger kan indhentes hos kontorleder Kim Frandsen, tlf. 73 76 76 43 mail: [email protected].

Ansøgning
Søg stillingen via linket senest den 29. september 2024.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt 4. oktober 2024.

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.

Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir

Opret en jobagent

Tilføj dette job til din jobagent og få lignende job direkte i indbakken

OPRET JOBAGENT

Bliv den første til at få besked når der kommer nye job
Du skal blot indtaste din e-mail her
Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre brugere kiggede også på disse job:

Revisor
Syddanmark
Revisor
Aabenraa
Intern revisor
Syddanmark
Intern revisor
Aabenraa

Andre job der minder om dette

    Sønderjyllands Revision

    Revisortrainee

    Fuldtid

    Nørreport 3, 6200 Aabenraa, Danmark

    Indrykket for 12 dage siden

    Nyt job

    Fuldtid

    Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa, Danmark

    Indrykket for 1 dage siden

    Vil du være en del af et fagligt stærkt, som har fokus på udsatte får den rette hjælp? Vi søger en engageret og passioneret socialrådgiver, der brænder for at gøre en forskel for udsatte borgere. Du v... Læs mere
    Aabenraa kommune

    Fuldtid

    Nørreport 3, 6200 Aabenraa, Danmark

    Indrykket for 4 dage siden

    Fuldtid

    Storetorv 10, 6200 Aabenraa, Danmark

    Indrykket for 9 dage siden

    Fuldtid

    Egelund 35, 6200 Aabenraa, Danmark

    Indrykket for 11 dage siden

Søg efter andre job