Brænder du for at hjælpe sårbare børn, unge og deres familier? Er du tydelig, nærværende, empatisk og struktureret? Så kan vi tilbyde dig et udfordrende og spændende job hos os i Familierådgivningen.
Vi opnormerer grundet barnets lov med 4 faste børne- og ungerådgivere til vores teams – Børneteam, Ungeteam, Handicapteam og Modtagelsen.
Lidt om os
Familierådgivningen er organiseret under Social- og Sundhedsforvaltningen og i 4 teams, Modtagelsen, Børneteam (0-11 år), Ungeteam (12-23 år) og Børnehandicap.
Alle teams understøttes derudover af vores sekretariat.
Netværksinddragelse
Vi er optaget af netværksinddragelse og dermed også netværksinddragende metoder, i særdeleshed familierådslagninger. Vi er bevidste om vigtigheden af, at der sker en systematisk inddragelse gennem hele sagsbehandlingen, der kan bidrage til nuancering af beslutningsgrundlaget og medvirke til en god dialog og et konstruktivt samarbejde mellem familierne og Familierådgivningen. Du kan som børne- og ungerådgiver forvente at komme til at holde mange familierådslagninger.
Modtagelsen
I Modtagelsen sagsbehandles alle underretninger i nye sager, hvorefter der tages stilling til det videre forløb, herunder igangsættelse af afdækning og børnefaglige undersøgelse. Modtagelsen foranstalter desuden støttende indsatser jf. barnets lov § 30 samt igangsætter sideløbende støtte jf. barnets lov § 32. Modtagelsen handler i akutte sager.
Baglandet - Børneteam og Ungeteam
Fælles for baglandet er, at der udarbejdes afdækninger og børnefaglige undersøgelser ligesom der træffes afgørelse, følges op og afsluttes støttende indsatser. Som en del af Børneteamet er der et lille Småbørnsteam, med særligt fokus på ufødte og spædbørn. I Ungeteamet træffes ligeledes afgørelse om ungestøtte.
Handicapteam
I Handicapteamet arbejdes der med børn og unge med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, eller indgribende kronisk og langvarig lidelse. Samt hvis forældrene modtager hjælp med afsæt i barnets eller den unges funktionsnedsættelse efter barnets lov kapitel 8.
Vores nye kollegaer:
Familierådgivningen er en attraktiv, moderne og digital arbejdsplads. Vi arbejder efter et princip om at være fleksible og papirløse. Det betyder, at du som ansat får bærbar computer og iPhone stillet til rådighed. Du har efter din oplæring mulighed for at arbejde hjemmefra, hvis dette er foreneligt med driften.
Vi arbejder tværfagligt og helhedsorienteret. Vi vægter at faglighed og trivsel går hånd i hånd, hvorfor der løbende vil ske uddannelse i socialfaglige metoder, herunder familierådslagning. Vi anvender ICS, Signs of Safety samt DUBU. Vi fokuserer altid på muligheder frem for begrænsninger.
Familierådgivningen vægter en bidragende kultur med tæt guidning og sparring.
Du vil modtage et introduktionsprogram, og vi vil sikre den nødvendige understøttelse i forbindelse med din opstart, herunder mentorordning samt løbende sagsgennemgang med faglig leder. Hvert team modtager løbende supervision.
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.
Vores fælles værdier er:
Ambitioner – vi er modige nytænkende
Resultater – vi er professionelle medskabere
Fællesskab – vi er kompetente holdspillere
Dialog – vi er åbne samarbejdspartnere
Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Det ugentlige timetal vil være 37 timer.
Ansættelsen er betinget af, at der kan fremvises ren børneattest og acceptabel straffeattest uden anmærkninger af betydning for varetagelse af jobbet.
Praktiske oplysninger
Stillingerne er med tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. marts 2025.
Hvis du ønsker at se din eventuel kommende arbejdsplads, invitere vi til åbent hus mandag den 16. december 2024 kl. 15-16. Tilmelding nødvendigt på [email protected]
Yderligere oplysninger
Er der behov for uddybende oplysninger, kan det ske ved henvendelse til:
Faglig leder for Børneteamet Stine Frandsen, telefon 21 53 24 22.
Faglig leder for Ungeteamet Lene Roed, telefon 24 65 75 89.
Faglig leder for Handicapteamet Louise Clausen, telefon 21 13 68 94.
Faglig koordinator for Modtagelsen Nanna Jacobsen, telefon 21 29 77 77.
Afdelingsleder Anne-Marie Storgaard, telefon 21 83 09 82.
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest den 7. januar 2025.
Hvis du ønsker at søge en bestemt stilling, skal du anføre dette i din ansøgning, ellers vil din ansøgning blive betragtet i forhold til alle stillingerne.
Samtaler forventes afholdt den 15. og 16. januar 2025. Du kan forvente at der bliver afholdt 2. samtale den 20. januar 2025.
Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir