Er du god til at holde dig vågen om natten, elsker at nørde med teknologi og sidde ved en computer, så læs gerne videre.
Handicap og Socialpsykiatri går i gang med afprøvning af ny tryghedsskabende teknologi Akustik Assistent og søger derfor 2 medarbejdere til natarbejde, hvor hovedopgaven vil være at varetage operatørrollen.
Da dette er en prøvehandling, er stillingerne tidsbegrænsede. Forventet ansættelse i 2-3 måneder eventuel med mulighed for forlængelse. Opstart i februar 2025.
Til prøvehandlingen er der udvalgt 3 døgndækkede botilbud på 3 forskellige matrikler i Haderslev by. Beboergruppen er borgere, der lever med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser, og alle har brug for hjælp og støtte i forhold til personlig pleje og hverdagens gøremål. Bostederne er delt op i flere selvstændige leve-bo miljøer, hvor alle borgere bor i egen lejlighed.
Teknologien Akustik Assistent er en gennemprøvet tryghedsskabende teknologi fra Holland, som i dag er installeret og anvendes på mange sociale botilbud i Holland, England og Tyskland. Teknologien er medvirkende til at skabe større tryghed hos borgere, som har brug for støtte om natten. Teknologien er også med til at sikre mindre forstyrrelser af borgerens søvn, da borger kun forstyrres om natten, når der er behov for hjælp og tryghed.
Operatøropgaver
Operatøren har opgaven i at lytte og vurdere alarmer og lydbilleder hos borgere, der har givet samtykke til at deltage i prøvehandlingen. Det sikrer i tæt samarbejde med de lokale nattevagter, at borgere får den støtte de har behov for om natten. Hvis borger kalder, græder, falder eller på andre måder giver lyd vil Akustik Assistent opfange lydene og sende en alarm til operatøren, der efterfølgende giver nattevagten besked.
Inden opstart af prøvehandlingen vil operatører og nattevagter få en grundig oplæring i anvendelse af systemet. Oplæringen forventes planlagt uden for den beskrevne arbejdstid herunder.
Arbejdstiden planlægges mellem kl. 22.45 og kl. 07.00 og den fysiske arbejdsplads vil være på Vilstrupvej 120, 6100 Haderslev.
Forventeligt 32 timer pr. uge fordelt på en 7/7 ordning - 7 dages arbejde – 7 dage fri.
Din baggrund kan være mange, f.eks. er du studerende eller du har et sabbatår, men det væsentligste er, at du kan se dig selv i stillingen. Du er ansvarlig og pligtopfyldende, har gode samarbejdskompetencer og er konstruktiv og positiv i dialogen med andre.
Opgaver
Kompetencer
Du har en god forståelse og interesse for arbejdet med IT på brugerniveau og du er villig til at blive oplært i ny teknologi. Du synes, at arbejdet med IT og teknologi er spændende og du har let ved at lære nyt. Du kan læse, skrive, tale og forstå det danske sprog og kan omsætte vejledninger til praktiske handlinger. Du har forståelse for arbejdsgange og kan følge instrukser nøje. Du kan være i processer, hvor vi afprøver nyt og ikke altid kender svarerne. Du er fuld bevidst om din tavshedspligt og møder mennesker med respekt og nysgerrighed.
Yderligere oplysninger
Få mere at vide om stillingerne hos botilbudsleder Dorthe Barsballe Petersen på mail: [email protected], telefon 29 36 58 14 eller hos projektleder Tina Wolff Jørgensen på mail: [email protected], telefon 29 61 21 94.
(Pga. ferietid vil ovennævnte bedst træffes i uge 51 eller uge 2)
Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for personaler ansat på døgninstitutioner.
Ansøgning
Send din ansøgning og bilag via ansøgningsknappen senest torsdag den 9. januar 2025.
Samtaler afholdes onsdag den 15. januar 2025 i administrationsbygningen på Vilstrupvej 120, 6100 Haderslev.
Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir