”Hjælp i Hjemmet” er Kolding Kommunes nye organisering af hjemmehjælp og sygepleje. ”Hjælp i Hjemmet” arbejder målrettet ud fra Kolding Kommunes vision og Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningens strategi Selvværd og Sammenhæng, så vi lykkes med at opfylde borgernes behov for tilpassede, individuelt tilrettelagte og sammenhængende forløb.
Vi ændrer vores organisering til faste, flerfaglige, medledende teams med enkeltstrenget, styrket ledelse. Helt konkret opretter vi 12 distrikter og til denne opgave søger vi distriktsledere til fire nyoprettede stillinger.
”Hjælp i Hjemmet” har store ambitioner med den nye organisering: Vores afsæt er
et fælles fokus på borgernes og organisationens behov. Det får vi til at ske ved at arbejde ud fra strategien Selvværd og Sammenhæng. Med afsæt i helhedspleje og faste teams ønsker vi at skabe sammenhængende borgerforløb.
Som ny distriktsleder har du ansvaret for at sikre drift, samarbejde og udvikling med udgangspunkt i Kolding Kommunes ledelsesgrundlag og den tredobbelte bundlinje, der handler om at sikre økonomi i balance, faglig kvalitet og borgeroplevet kvalitet.
I hvert distrikt er der cirka 50 medarbejdere. Distrikterne er opdelt i to faste, flerfaglige teams, som dækker både for henholdsvis dag- og aftenvagt. Derudover vil der være et tværgående nattevagt-team for alle distriktet. Hver distriktsleder bliver understøttet af to teamkoordinatorer, som vil hjælpe med den daglige drift og koordinering af opgaver og vagter.
Du bliver en del af en ambitiøs og dedikeret ledergruppe på 14, hvor vi sammen skaber ”Hjælp i Hjemmet”, og en del af et mindre klyngesamarbejde med to andre distriktsledere.
”Hjælp i Hjemmet” har borgerrettede opgaver primært indenfor hjemmehjælp og sygepleje, som løses af cirka 800 medarbejdere. Organiseringen er med 12 distrikter, afdelingen ”Faglig, Kvalitet og Læring” som består af den specialiserede sygepleje, kvalitetsteamet samt Vesterløkke, Center for midlertidigt ophold.
Vi søger fire erfarne ledere, som har lyst til at være en del af distriktsledelsen i “Hjælp i Hjemmet”.
For at lykkes som leder forventer vi, du har en sundhedsfaglig uddannelse. Du har forventeligt enten ledelseserfaring og/eller en lederuddannelse, eller du er indstillet på at tage en efter din ansættelse. Du køber intuitivt ind på Selvværd og Sammenhæng, og du vil arbejde for, at strategien fortsat slår rødder, vokser og blomstrer alle de steder, hvor medarbejderne møder borgerne. Du besidder evnen til at oversætte det komplekse til konkrete handlingsplaner, når du taler et sprog alle mennesker forstår.
Du er en dygtig leder, der skaber fremdrift gennem et stort overblik. Du evner at udfordre os, når vi hænger fast i gammel kultur og dårlige vaner. Du har det nødvendige mod til at italesætte de spændinger, du ser, og du gør det gennem gode relationer, fordi du er åben, nysgerrig og imødekommende.
Til gengæld kan vi tilbyde dig en fantastisk spændende og udfordrende lederstilling i et handlekraftigt chefområde. Du vil få opgaver i en spændende kombination mellem det strategiske og det meget praksisnære. Du vil møde og skulle udfordre en masse fagligt dygtige mennesker i deres rejse hen mod medledelse, og du vil se værdien af dit arbejde gennem deres succeser ude ved borgerne.
Du bliver ansat i Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningen, hvor vi arbejder med Borgerens Centrum ud fra vores strategi: Selvværd og Sammenhæng i alt hvad vi siger og gør. Strategien er handlingsorienteret. Vi stiller os altid nysgerrige an for sammen med borgeren at skabe mening og gøre det, der er meningsfuldt for borgeren, muligt i fagland.
Vores adfærd kendetegnes ved at følge fem leveregler:
Hjælp i Hjemmet – klar til fremtiden
Du er velkommen til at kontakte Louise Mønsted, Chef for Hjælp i Hjemmet - Hjemmehjælp, Sygepleje og Kvalitet på tlf. 2053 7384 undtagen perioden 12.-19. december, hvor Louise holder ferie. Du er også meget velkommen til at sende en sms, så I kan aftale, hvornår I kan tale nærmere sammen.
Vi glæder os til at høre fra dig!
I henhold til gældende overenskomst efter principperne i Ny Løn og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Kolding Kommunen tilbyder sundhedsordning, mulighed for at benytte motionscenter og har en feriefond med ferieboliger.
Det er et krav, du har kørekort til bil.
Ansøgningsfrist er d. 7. januar 2025. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt senest 1. marts 2025.
Vi afholder 1. samtalerunde d. 14. januar og d. 17. januar. 2. samtale er planlagt til den 22. januar, hvor der vil indgå en case. Der gennemføres en personprofilanalyse med personlig tilbagemelding af HR mellem 1. og 2. samtale.
Alle stillinger er fuldtidsstillinger medmindre andet er angivet. Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir