Vi omorganiserer, og søger derfor pr. 1. januar 2025 eller hurtigst muligt, 2 engagerede og kompetente afdelingsledere for hhv. Myndighed Unge og Handicap og Myndighed Børn, der har ledelseserfaring indenfor det specialiserede myndighedsområde og som kan skabe sammenhængskraft og sætte faglig retning for området sammen med afdelingslederen for Voksemyndighed og Områdelederen for myndighedsområdet. Vi bliver altså et stærkt ledelseshold, der sammen skal løfte myndighedsansvaret i tæt samarbejde med hinanden og alle de vigtige samarbejdspartnere i afdelingerne. Vi har et dedikeret ønske om at blive endnu bedre til at sætte børn, unge og familier forrest i samarbejdet. Den dedikation håber vi du deler med os.
Du træder ind i en afdeling, som er under forandring ledelsesmæssigt, fagligt og organisatorisk. Vi har på baggrund af rapport fra BDO opnormeret på myndighedsområdet, så rådgiverne på området i gennemsnit kommer til at sidde med max 25 sager. Du vil få en stor opgave i, sammen med den øvrige ledelse i Social og Familie, at gå foran og vise vejen i samarbejdet over til de nye snitflader/samarbejdspartnere, der er opstået på baggrund af organisationsændringer. Vi oplever, som i de fleste andre kommuner, en tilgang af familier og børn med komplekse problemstillinger. Vi ønsker at skabe et meget tæt samarbejde mellem udfører og myndighed, fordi vi tror på, det vil hjælpe os til at finde gode og bæredygtige løsninger for familierne. Du skal derfor trives med det brede samarbejde og have lysten til at tage et medansvar for helheden. Der er stor kompleksitet i opgaverne som medarbejderne løser og ledelsesmæssigt skal du med din egen faglighed kunne understøtte og sparre ind i svære dilemmaer og spørgsmål, som er en del af hverdagen i afdelingen.
Myndighed Handicap- og Unge
Handicapteamet træffer afgørelser efter handicaprelaterede bestemmelser, herunder tabt arbejdsfortjeneste, merudgifter, aflastning/afløsning, anbringelser mv. Der er 6 medarbejdere i Handicapteamet.
Ungeteamet træffer afgørelser efter Barnets Lov i alle sager, hvor de unge er mellem 15 og 23 år. Ungerådgiverne indgår endvidere i Den Kommunale Ungeindsats, hvor vi er i gang med en revitalisering i forhold til, hvordan vi får et tættere samarbejde med UU, beskæftigelsesområdet samt voksenområdet. Ungerådgiverne har endvidere alle opgaver i forbindelse med UKN. Der er 7 medarbejdere i Ungeteamet.
Myndighed Børn
I børneteamet træffer rådgiverne afgørelser i alle sager efter Barnets Lov for børn mellem 0 og 14 år, herunder om forebyggende støtte, aflastning og anbringelser. Der er 14 rådgivere i Børneteamet.
Som afdelingsleder vil du dine opgaver blandt andet være, at:
Vi tilbyder:
Vi søger afdelingsledere med følgende faglige og personlige kvalifikationer:
Yderligere oplysninger:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder Christina Marie Schultz på tlf.: 2127 0960.
Ansøgningsfrist 27. oktober 2024.
Vi holder 1. samtale 31. oktober 2024 og 2. samtale 14. november 2024.
Som led i rekrutteringsprocessen vil der blive udarbejdet en personprofil med efterfølgende interview for de kandidater, der går videre til 2. samtale. Til dette formål videregives navn, telefonnr. og e-mail adresse til People Tools. Ansættelsesudvalget gennemgår resultaterne af personprofilerne før 2. samtale.
Vi ser frem til at høre fra dig og byde dig velkommen i Nyborg kommune.
Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir