Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Vi ønsker at understøtte vores lokale virksomheder, med den arbejdskraft de har behov for. Som jobkonsulent har du fokus på at skabe det gode match mellem virksomhed og den enkelte borger.
I Team Fleksjob og Ressourceforløb, vil du primært være tilknyttet fleksjobområdet.
Din opgave er at finde fleksjob til ledige fleksjobbere. Følge op på progression og udvikling i jobbet. At gå i dialog med virksomhederne, afdække rekrutteringsbehov og etablere kontakt mellem virksomhed og borger er en del af dit DNA. Du er en dygtig netværker og plejer dine relationer i virksomhederne.
Nogle borgere har mere brug for hjælp end andre. Du lykkes med, ud fra empowerment, motivation og faglighed, at den enkelte borger får indsigt i eget potentiale.
Vi tror på, at alle kan bidrage til fællesskabet, og det er vores målsætning, at alle der kan, skal i beskæftigelse eller uddannelse. Du er en person, der ser potentialet i alle mennesker, men du er heldigvis ikke alene. Vi tror på, at rigtig meget kan lade sig gøre, når vi arbejder sammen - ingen kan alt, alle kan noget, sammen når vi målet. Og ja, vi arbejder med helt konkrete mål. Vi skal bl.a. lykkes med at hjælpe flere ledige fleksjobbere i arbejde. Vi skal blive bedre til at skabe progression i antallet af ordinære timer og i udviklingsfleksjob.
Du kan derfor godt lide at arbejde efter mål, du går glad på arbejde og trives med en travl hverdag, hvor alle dage ikke er ens. Det kan du være i, fordi du ved at du gør en forskel. Du lykkes med at skabe meningsfyldte forløb for borgere og virksomheder. Du gør brug af din erfaring og faglighed, du har styr på din værktøjskasse og din kommunikation der er i øjenhøjde, skaber tryghed hos borgere og virksomheder. Dine kollegaer og din ledelse er dem du spiller bold med. Sammen udvikler vi os, fagligt og menneskeligt. Vi prioriterer hinanden og vores fælles trivsel.
Vi arbejder bl.a. med FASIT, Vitas, Net Forvaltning Sundhed, Acadre Web og Teams. Kender du ikke disse systemer, skal vi nok lære dig dem! Men det er en klar fordel at have en god portion flair for systemanvendelse, for det gør bare din hverdag lettere. Vi ser, at IT og digitale kompetencer er en grund kompetence – og vores fremtid kommer til at kalde på endnu mere heraf.
Dine opgaver vil bl.a. bestå af:
Vi kan tilbyde:
Den rette kandidat har god indsigt i arbejdsmarkedets bevægelser og har et stærkt jobrettet fokus i dialogen med borgeren.
Du har gerne erfaring i forhold til virksomhedsopsøgende arbejde og formår at vedligeholde kontakten. Det er dog afgørende, at du har en forståelse og en positiv indgang til målgruppen af personer med begrænsninger i arbejdsevnen, og at du tror på, at der er en plads til alle på arbejdsmarkedet.
Stillingen er på fuld tid og med tiltrædelse pr. 1. februar 2025.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder Hanife Tiryaki Özyigit på telefon 21 54 28 69 eller afdelingsleder Sanne Nielsen på telefon 51 51 11 78.
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest den 12. december 2024.
Ansættelsessamtalerne forventes afholdt tirsdag den 17. december 2024 og 2. samtale er torsdag den 19. december 2024.
Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir