Vores dygtige kollega har fået nye udfordringer i organisationen og derfor mangler vi dig! Har du lyst til at blive en del af Job og Virksomhed i Jobcenter Sønderborg, hvor vi arbejder målrettet på at levere Danmarks bedste beskæftigelsesindsats, tilpasset den enkelte borger?
Brænder du for at arbejde med opkvalificering og kompetenceløft for de ledige, så flest mulige kommer ud på arbejdsmarkedet med de kompetencer virksomhederne efterspørger? Så læs videre her:
Hvem er vi?
I Jobcenter Sønderborg varetager vi beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke samarbejdet på tværs af sektorer og opbygge stærke relationer med lokale samarbejdspartnere, fx erhvervslivet og uddannelsesinstitutionerne.
Uddannelse- og opkvalificeringindsatsen er forankret i Arbejdsmarkedsafdelingen, i afdelingen Job og Virksomhed. Vi arbejder på tværs af organisationen med at understøtte uddannelses- og opkvalificeringsforløb til ledige og i et tæt samarbejde med vores virksomhedsservice, som kender virksomhedernes behov for arbejdskraft.
Dine opgaver
Vores nye koordinator har mange forskelligartede opgaver, herunder løbende at identificere kompetencebehov mod brancherne, informere om og koordinere opstart af nye opkvalificeringsforløb og følge igangsatte opkvalificeringsforløb. Alt dette i tæt samarbejde med øvrige aktører. Du vil i jobbet som koordinator:
- Samarbejde tæt med uddannelsesinstitutionerne, herunder at forhandle aftaler om opkvalificeringsforløb og samarbejde.
- Samarbejde på tværs af organisationens afdelinger, i forhold til ønsker om opkvalificering og behov fra brancherne. Herunder at afdække kandidatpotentiale til brancheforløb.
- Ansvarlig for vores årshjul for opkvalificering, som vi løbende justerer og udvikler.
- Ansvarlig for løbende opdatering og vidensformidling af vores branchekatalog – i tæt samarbejde med virksomhedsservice.
- Samarbejde med kollegaer i JobSønderjylland omkring fælles opkvalificeringsforløb på tværs af de 4 sønderjyske kommuner.
- Deltagelse i erfagrupper i forskellige branche og branchepanel.
- Samarbejde med relevante forvaltninger omkring uddannelsesbehov (specifikt SOSU-området).
- Formidling af viden om opkvalificering ud mod organisationen.
Du er den helt rigtige for os, hvis du:
- Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ny læring.
- Evner og finder energi i at skabe det tætte samarbejde med mange aktører, på tværs af afdelinger og teams interne og eksternt mod vores samarbejdspartnere.
- Trives med at have mange bolde i luften og arbejde med deadlines.
- Brænder for at udvikle og planlægge, samt eksekvere vores opkvalificeringsprojekter.
- Kan planlægge og gennemføre opkvalificeringsprojekter/forløb, hvor der også er kontakt til vores ledige kandidater.
- Kan skabe transparens og tilgængelighed for vores tilbud både i organisationen og mod vores ledige kandidater.
- Har øje for at bruge data til at evaluere på vores forløb og effekterne af dem og skabe opmærksomhed på det ud i organisationen.
- Har en relevant uddannelse og gerne erfaring inden for uddannelses- eller arbejdsmarkedsområdet.
- Er indstillet på at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet.
- Synes forandringer er en naturlig del af hverdagen og er tværfagligt nysgerrig.
Hvilke personlige kompetencer kræver jobbet?
- Du tør at gå nye veje i jagten på gode resultater med kreativitet og iderigdom og lyst til at udvikle.
- Du kan jonglere med mange bolde i luften samtidigt – og trives med det.
- Du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats, og hvor disse måles.
- Du har et højt drive, en positiv energi og begejstring, der smitter.
- Du tager et stort personligt og selvstændigt ansvar, og er samtidig en teamplayer.
- Du har et analytisk blik og er løsningsorienteret.
- Du har flair for forhandling og en sund økonomisk bevidsthed, som du kan anvende i dit arbeje.
- Du bidrager til den gode trivsel – godt humør er for os en vigtig bestanddel i hverdagen.
Hvad kan vi tilbyde dig?
- En arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø og fagligt velfunderede og engagerede kolleger.
- En spændende stilling, hvor du i høj grad får mulighed for at sætte dit fingeraftryk på opgaveløsningen.
- Et job med mange interne og eksterne samarbejdsrelationer.
- Et selvstændigt og udfordrende job med afvekslende jobfunktioner.
- Faglig og personlig udvikling i et job i konstant forandring og hvor ingen dage ligner hinanden.
- Erfarne og metodestærke kollegaer og løbende faglig sparring.
- Et godt kolleganetværk, hvor du også er med til at vi bliver dygtigere til at reflektere sammen.
- En arbejdsplads hvor det går stærkt, men hvor der altid er plads til et godt grin.
Er du nysgerrig på mere, før du søger?
Du er meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Christine Nielsen på 27 90 51 34 eller en af dine kommende samarbejdspartnere, Mia Jauernik på 91 16 60 14, hvis du vil vide mere om stillingen og Arbejdsmarkedsafdelingen i Sønderborg Kommune.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Tiltrædelse
Gerne 1. december 2024 eller efter nærmere aftale.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest mandag den 21. oktober 2024.
Samtaler
Vi holder ansættelsessamtaler mandag den 28. oktober 2024.