Ansættelsestidspunkt: 1. oktober 2024 eller efter nærmere aftale
Passioneret, relations stærk og faglig funderet leder søges til Børnehuset Sønderled
I Børnehuset Sønderled søger vi en passioneret, relations stærk leder, med stort fokus på faglig ledelse og et godt arbejdsmiljø. Vi ønsker en ambitiøs leder med fokus på professionelle læringsfællesskaber og udvikling af kollektive kulturer. Vi ønsker du går forrest og sætter overordnede mål og fælles retning, med stor respekt for det fundament vi står på i dag, så vi fortsat vil være et højkvalitetsdagtilbud.
Børnehuset Sønderled er en integreret institution med børn i alderen 0 til 6 år. Vi har pladser til 77 børn, fordelt på tre stuer i børnehaven og en stue i vuggestuen. De yngste er samlet hos Spirerne i vuggestuen. Anemonerne og Kløverne er aldersintegreret stuer og de kommende skolebørn er samlet på en stue – Valmuerne.
Børnehuset Sønderled er bygget i 1973, er beliggende i et villakvarter i Bramdrupdam, tæt på Kolding Storcenter, Troldhedestien og Marielund skoven. Vi modtager børn primært fra den nordlige bydel, Bramdrupdam og Harte. Vores børnegruppesammensætning består af flere nationaliteter, hvilket vi mener udvikler respekt for forskelligheder, styrker fællesskabet og vi ser mangfoldigheden som en styrke. Vi har et hus fuld af skønne børn og engagerede
Vi har en engageret og faglig dygtig medarbejdergruppe, der arbejder ud fra KRAP, som en ramme for vores tænkning, for vores menneskesyn og som en pædagogisk værktøjskasse. KRAP er meget praksis nært og dets metoder og redskaber fungerer som stillads for vores faglighed og giver os mulighed for, at have et stort fokus på tidlig indsats og inklusion.
Vi arbejder også ud fra GROW - neuropsykologisk udviklingslege med udgangspunkt i det sansende, det følende og kognitive niveau og med afsæt i relationel pædagogik. Vi arbejder med en udviklingsforståelse, at barnet har sin egen ”have”, med centre i hjernen, hvor frø for opmærksomhed, energiregulering, tilknytning, impulskontrol og mentalisering ligger. Biologiske forhold som, hvor dybt frøene ligger eller hvor løs ”jorden” er, er afgørende faktorer for hvor meget ”vand og gødning” frøet skal have, for at bryde igennem og spirer, så barnet udvikler sine kompetencer.
Vi arbejder databaseret og har siden 2017 arbejdet med program for læringsledelse.
Vi er et mindre hus, hvor vi kærre os for hinanden, så vi vægter en leder der er nærværende og empatisk og vil prioritere personaleledelse med omsorg, anerkendelse og respekt og tror på, at et sundt og inspirerende arbejdsmiljø er nøglen til, at skabe optimale betingelser for både børn og medarbejdere.
Du skal være en leder der motiverer og inspirerer os, der har visioner for institutionen, men samtidig har respekt for ånden i huset. Du ser vores faglighed med KRAP og GROW, som et godt fundament og ser værdien i det vi kan og vil fortsætte af samme vej. Du evner at skabe og opretholde en åben dør tilgang, hvor medarbejdere og forældre føler sig velkommen og hørt, du sikre tæt og nærværende ledelse og du skal kunne se værdien i, at være med og sammen med børn og medarbejdere.
Du skal være uddannet pædagog, have ledelseserfaring, være faglig ambitiøs, en god kommunikator og evne at reflektere over egen praksis og lære af disse erfaringer.
Løn- og ansættelsesvilkår: I henhold til gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse, samt ansøgerens kvalifikationer. Udgangspunktet er kr. 523.555 årligt + pension.
Stillingen er på fuldtid og uden højeste tjenestetid jf. overenskomsten. Som leder hos os, skal du kunne være tilstede inden for hele børnehusets åbningstid. Som leder af Børnehuset Sønderled referere du til dagtilbudschef Merete Lund Westergaard i Børne- og Uddannelsesforvaltningen.
Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:
Dagtilbudschef Merete Lund Westergaard tlf. 79791830/24812518 eller pædagogisk udviklingschef Suzan Werther Andersen tlf. 79792806/24492350.
Ønsker du at besøge Børnehuset Sønderled kan du kontakte souschef Trine Ebbesen tlf. 79791504 og aftale nærmere.
Børne- og ungesyn: Fælles børne- og ungesyn (kolding.dk)
Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen".
Din ansøgning skal indeholde dokumentation for uddannelse, fyldestgørende CV og relevante bilag, der giver et helhedsbillede af dig.
Ansøgningsfrist: 18. august 2024
Ansættelsessamtaler: 1. samtale afholdes den 26. august mellem kl 13-17 og 2. samtale den 30. august mellem kl. 10.30-13. Vi vil i forbindelse med samtalerne tilbyde en personprofilanalyse.
Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir