Er du uddannet socialrådgiver/socialformidler, brænder du for at skabe selvværd og sammenhæng for børn og unge samt for deres familier? Kan du skabe en meningsfuld vej sammen med borgeren og samarbejdspartnere, og samtidig arbejde systematisk og effektivt med kerneopgaven – så er du lige præcis den kollega, vi har brug for.
Om Familierådgivningen:
I Kolding Kommune arbejder vi målrettet med at skabe de bedste betingelser for kommunens børn og unge, ud fra et fælles børne- og ungesyn. Hvor alle børn og unge gør det bedste, de kan. Vi arbejder ud fra en vision om Borgerens Centrum, hvor vi møder hver enkelt borger, som den, man er - vi stiller spørgsmål, frem for at give svar.
Kolding Kommunes børn- og ungesyn
Det fælles børne- og ungesyn passer rigtig fint ind i vores fagfaglige ståsted: Alle børn og unge gør det bedste, de kan!
Det er et fælles børne- og ungesyn, som bygger på tre værdier, der danner grundlag for medarbejdernes fælles tilgang til arbejdet med børn og unge i Kolding Kommune.
De tre værdier nedenfor er således med til at udfolde børne- og ungesynet.
Familierådgivningen arbejder ud fra Barnets Lov og i arbejdet vægtes det højt, at du arbejder inddragende og helhedsorienteret.
Hvem er vi?
Den samlede Familierådgivning består af Børn og Modtagelsen samt Børnehandicap. I Familierådgivningen er der 1 centerleder, 1 teamleder/stedfortræder og 2 faglige koordinatorer. Derudover er vi i Børn og Modtagelsen 25 socialrådgivere og 3 administrative medarbejdere. I Børnehandicap er vi 11 socialrådgivere.
Familierådgivningen er en del af Børne- og Uddannelsesforvaltningen.
Vi kan tilbyde:
Et selvstændigt, afvekslende, krævende og spændende job med mening.
Vi er en række dygtige og meget engagerede kolleger, medarbejdergruppen er sammensat af både nye og mere erfarne medarbejdere. Vi bruger ICS, SOS og Familierådslagning og er en DUBU kommmune. Der tilbydes introforløb ved opstart og ekstern supervision. Der er sagsgennemgang 2 gange årligt, samt økonomisk gennemgang 1 gang om måneden. Der er flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra 1-2 gange om ugen.
Der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Arbejdstid:
Begge stillinger er på 37 timer pr. uge. Med mulighed for at kunne arbejde hjemmefra 1-2 dage om ugen efter 2 måneders ansættelse.
Ansættelsestidspunkt:
Den 1. august 2024 til fast stilling.
Den 1. september 2024 til barselsvikariatet.
Funktioner i Familierådgivningen:
Kvalifikationer og opgaver:
Vi arbejder under Kolding Kommunes Selvværd og Sammenhængsstrategi
Praktisk info
Vi er på udkig efter en kollega, der tænker: ”Yes – det er lige mig, det brænder jeg for!” Så hvis det er dig, så send os en ansøgning. Du er også velkommen til at kontakte leder af Familierådgivningen Søren Jensen 79792880 eller teamleder/stedfortræder Anna Karina Brøndum Jørgensen 79792693 eller faglig koordinator Christina Staak 79792062 for at høre mere om stillingen, og hvem vi er.
Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir