Vi søger en ny kollega, som er god til at servicere borgere, har flair for IT og som samtidig har interesse i at sætte sig ind i lovstof indenfor opkrævning og ejendomsbidrag.
Team Opkrævning består af 7 engagerede kolleger. Som kollega skal du understøtte vores arbejde med en effektiv opkrævning af kommunens restancer, og det derfor vigtigt, at du kan møde borgere og virksomheder i ”øjenhøjde”, og kommunikere med alle borgere, uanset hvem de er og hvor de befinder sig i livet.
Dine primære opgaver er ejendomsbidrag og opkrævning og udgør bl.a.:
Ejendomsbidrag
- Vedligeholdelse af ejerfortegnelse
- Behandling af ansøgninger om lån til betaling af kloak
- Tinglysning af skadesløsbreve
- Registrering af ejerskifte
- Forberedelse og klargøring til den årlige udskrivning af ejendomsbidragsbillet
- Behandling af ansøgninger om fritagelse for betaling af grundskyld
- Behandling af diverse lister
- Personlig og telefonisk kontakt med borgere og virksomheder
Opkrævning
- Opkrævning af kommunale krav
- Indgåelse af betalingsaftaler og henstandsordninger
- Videregivelse af krav til inddrivelse hos Gældsstyrelsen
- Udsendelse af rykkere
- Systemteknisk opsætning og vedligeholdelse af KMD Opus Debitor
- Behandling af fejllister
- Tværgående samarbejde med kommunens øvrige forvaltninger
- Personlig og telefonisk kontakt med borgere og virksomheder
Vi søger
- Du er kontoruddannet eller har anden relevant baggrund
- Du har gerne erfaring/kendskab til opgaverne vedr. opkrævning og ejendomsbidrag, som vil være en fordel, men det er ikke et krav
- Du er god til skriftlig og mundtlig kommunikation
- Du har flair for IT og digitale løsninger
- Du har et godt humør, er positiv og bidrager til den gode trivsel
- Du er fleksibel og formår både at arbejde selvstændigt og i et team
- Du er i stand til at håndtere svære samtaler
- Du har interesse for fortolkning af lovgivning og dermed kan træffe korrekte afgørelser
- Du kan bidrage til nye løsninger og optimering af arbejdsgange – vi arbejder med LEAN
Vi tilbyder
- Job i en kommune, hvis værdier er: Anerkendelse, engagement, dialog og samarbejde
- En attraktiv arbejdsplads i udvikling
- Et fællesskab, hvor vi tager ansvar og har frihed i opgaveløsning
- Tæt samarbejde og sparring med fagligt dygtige kolleger
- Spændende og varierende arbejdsopgaver
- Et job med mange berøringsflader i organisationen
- Eget ansvarsområde
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
- Fleksibel arbejdstid
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder, Pia Høgh Bertelsen på telefon 27 90 45 41.
Stillingen er 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. november 2024.
Løn efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn. Ved tilbud om ansættelse, vil der blive indhentet reference.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest søndag den 8. september 2024. Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, CV og relevante bilag.
Samtaler forventes afholdt onsdag den 18. september 2024.