Vil du være med til at udvikle Vejle Kommune? Brænder du for at arbejde med juraen i et barselsvikariat med særligt fokus på fast ejendom, og evner du både overblikket og at have styr på detaljen?Kan du se dig selv i ovenstående, så kan du blive vores kommende kollega i JURA. Om jobbet
I Vejle Kommune går det godt. Vi har i Vejle Kommune fokus på at udvikle vores opgaveløsning, og vi arbejder hele tiden på at blive bedre og mere effektive til at løse vores opgaver.
JURA har en central rolle i kommunens opgaveløsning. Vi understøtter organisationen med juridisk bistand, herunder til borgmester, Økonomiudvalg og Byråd, direktion, ledelse og kommunens forvaltninger. Vi strukturerer, planlægger og følger op på opgaverne.
Som barselsvikar i JURA bliver du en integreret del af afdelingens daglige arbejde, og du får en bred juridisk opgaveportefølje med et særligt fokus på fast ejendom. Arbejdsopgaverne omfatter bl.a. ekspedition af mindre handler, kompensation for ekstrafundering ved salg af kommunale parcelhusgrunde, etablering af tekniske anlæg og placering af ledningsanlæg på kommunal jord med forhandling af vilkår og erstatningssummer med forsyningsselskaberne samt samarbejder med Boligadministrationen om leje- og forpagtningsaftaler.
Du følger sagerne fra start til slut. Herudover vil du indgå i den almindelige opgavefordeling i afdelingen. Du vil indgå i et spændende juridisk miljø med en uformel omgangstone, højt til loftet og et godt kollegaskab, hvor den ene dag sjældent ligner den næste.
Stillingen er placeret i JURA med reference til den juridiske chef. Stillingen er et barselsvikariat på fuld tid. Arbejdsstedet er Vejle Kommune, Skolegade i Vejle.
Hvem er du?
Du er jurist med den juridiske værktøjskasse i orden. Du har lysten til at gøre dig praktiske erfaringer inden for fast ejendom og forvaltningsretten med støtte fra dine kollegaer. Derfor egner stillingen sig også til dig, der lige er blevet jurist.
Du er rolig og handlingsorienteret og arbejder systematisk ud fra princippet ”keep it simple” for at skabe resultater. Du evner både at have overblikket og styr på detaljen. Du tænker helhedsorienteret og på tværs af organisationen og er god til at formidle juridiske budskaber. Du kan skabe løsninger i samarbejde med mange forskellige personalegrupper og interessenter.
Du er engageret og selvstændig med gode samarbejdsevner og kommunikative kompetencer, såvel mundtligt som skriftligt. Du er vedholdende og opfølgende og leverer kvalitet til aftalt tid. Samtidig er du empatisk og kan rumme forskelligheder.
Du står ved dit standpunkt, men har også blik for anderledes måder at løse opgaver på og kan udfordre det bestående. Du kan ikke alt – men du har modet til at kaste dig ud i store som små udfordringer. Og så er du ligefrem og uhøjtidelig og har lyst til at bidrage til den gode stemning i JURA med dit gode humør.
Om os
Stillingen er placeret i JURA, der som en central stabsfunktion understøtter både den administrative og politiske ledelse.
JURA’s opgaver er bl.a.:
- Juridisk bistand til borgmester, kommunaldirektør, stabe, forvaltninger og andre afdelinger i Vejle Kommune.
- Sekretariatsbetjening af Byråd, Økonomiudvalg, Huslejenævnet, Beboerklagenævnet samt Hegnssynet, Handicaprådet og Integrationsrådet.
- Administrativt ansvar for gennemførelse af folketingsvalg, kommunalvalg mv.
- Køb og salg af fast ejendom og større udviklingsprojekter.
- Indgåelse af kontrakter, responderende virksomhed, kommunal- og forvaltningsretlige problemstillinger og meget andet.
Vi tilbyder dig
Du bliver en del af et team bestående af 12 medarbejdere, hvoraf 8 er jurister. Vi er stolte af vores arbejdsplads og værdsætter alle den gode stemning på kontoret med en uformel omgangstone. Vi har mange udfordrende og spændende opgaver, et godt arbejdsmiljø, fleksordning, mulighed for hjemmearbejde og gode muligheder for udvikling og relevant efteruddannelse.
AnsættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn. Tiltrædelse 1. december 2024.
AnsøgningsfristVi skal have din ansøgning senest den 1. november 2024 klokken 23:59. Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 45 og 46.
Har du lyst til at vide mere?Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at henvende dig til Michael Hein Petersen på mail
[email protected] eller tlf. 21 31 84 75.