Er du passioneret omkring hvad netværk kan og har du en skarp næse for jobmatch, hvor vi finder den rette kandidat til ledige stillinger? Så er du måske vores nye virksomhedskonsulent med rekrutteringsopgaver i Sønderborg Kommune.
Hvem er vi?
I Jobcenter Sønderborg varetager vi beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle og styrke samarbejdet på tværs af sektorer og opbygge stærke relationer med lokale samarbejdspartnere, fx erhvervslivet.
Virksomhedsservice er forankret i afdelingen Job og Virksomhed. I Virksomhedsservice understøtter vi områdets virksomheder med arbejdskraft og vi har et mål om at være virksomhedernes foretrukne rekrutteringspartner. Vi har et tæt samarbejde med virksomhederne på både rekruttering, men også på fastholdelse af medarbejdere, social ansvarlighed og opkvalificering/uddannelse.
Hvad kan vi tilbyde dig?
- Spændende udfordringer: Du får mulighed for at arbejde med en bred vifte af virksomheder og borgere.
- Faglig udvikling: Vi investerer i din kompetenceudvikling og giver dig mulighed for at deltage i netværksarrangementer. Du får en bred indsigt i arbejdsmarkedet i Sønderborg og opbygger en bred kontakt flade.
- Positivt arbejdsmiljø: Vi har et engageret team, der brænder for at gøre en forskel for virksomhederne i Sønderborg Kommune.
Arbejdsopgaver:
- Rekruttering: Du vil være ansvarlig for at identificere egnede kandidater til ledige stillinger. Dette inkluderer screening, interviews og matchning af kompetencer.
- Virksomhedsservice: Sammen med dine kollegaer vil du afdække virksomhedernes behov
- Netværksarrangementer: Du vil deltage i lokale netværksmøder og aktiviteter for at opbygge relationer med virksomheder og andre interessenter.
- Tværfagligt samarbejde: Du har et tæt tværfagligt samarbejde med Jobcenterets øvrige afdelinger, hvor du vidensdeler med kolleger om jobmuligheder til borgere, jobsøgningsteknikker, CV-udformning, virksomhedernes kompetencekrav med mere.
Hvad forventer vi af dig?
- Det vigtigste er, at du har kendskab til og blik for det virksomhedsrettede arbejde
- Du er ekstrovert og får energi af mange kontaktflader. God service ligger i dine gener og du går gerne det ekstra stykke for at få ting til at lykkes. Erfaring med rekruttering og kendskab til arbejdsmarkedet i Sønderborg Kommune
- Gode kommunikationsevner og evnen til at skabe relationer gennem telefonen. Du kan tale med alle slags mennesker og motivere både borger og virksomheder.
- Ligesom du også forventes at kunne danne relationer med vores virksomheder
- Du er idérig og kan se muligheder både ift. nye måder at gribe arbejdsopgaver an på og ift. borger og virksomheder.
- Har godt IT og systemkendskab
- Du forstår at balancere virksomhedernes behov og kandidaternes ønsker.
- Har gode tyskkundskaber
Er du nysgerrig på mere, før du søger?
Du er meget velkommen til at kontakte Susanne Stefanie Krag, teamleder i Virksomhedsservice og Kompetencecenter på 23 83 85 48, hvis du vil vide mere om stillingen og Arbejdsmarkedsafdelingen i Sønderborg Kommune.
Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest søndag den 6. oktober 2024.
Samtaler
Vi holder ansættelsessamtaler onsdag den 9. oktober 2024.