Familie- og Ungeindsatsen i Faxe søger en Familie- og Ungekonsulent
Vil du være med til at gøre en forskel for børn, unge og deres familier i Faxe Kommune?
Familie- og Ungeindsatsen i Faxe kommune er i rivende udvikling! En ny centerstruktur har været afsættet for en spændende omstillingsproces med stort fokus på øget samarbejde med myndighed og udvikling af vores interne indsatser. Vi mangler dig, der vil med på rejsen som Familie- og Ungekonsulent i vores dygtige udførerenhed.
Familie- og Ungekonsulenter varetager rådgivning, vejledning, støtte- og behandlingsindsatser jf. BL §30 og §32, fx familiebehandling, kontaktpersonsopgaver, gruppetilbud, terapeutiske forløb, praktisk pædagogisk støtte, mv.
Faxe kommunes Hybeltilbud til anbragte unge samt SSP-indsatsen er ligeledes tilknyttet Familie- og Ungeindsatsen.
Vi har aktuelt 38 dygtige medarbejdere samlet under én leder med understøttelse af 2 faglige koordinatorer.
Vores opgaver er mange og brede – og derfor har vores nuværende medarbejdere også mange forskellige kompetencer. Vi er ret vilde med at kunne noget forskelligt og gør os umage med at matche den enkeltes kompetencer med den enkelte udviklingsopgave.
Vi samles dog om et afsæt i en helhedsorienteret og systemisk forståelsesramme med et blik for hele barnet, den unge og familiens livssituation. Vi stiler altid mod at skabe udvikling og at både barn/ung og familie skal blive i stand til at mestre deres egne livsomstændigheder.
Dine arbejdsopgaver kan fx være:
Vores målgruppeproblematikker er brede og fagligt kendskab til/erfaring med en eller flere af følgende vægtes derfor i din ansøgning:
Fremhæv gerne i din ansøgning hvilke typer af opgaver og målgrupper du har specifik kompetence, erfaring og viden omkring. Vi forventer ikke, at alle kan det hele, men søger dig, der er en stjerne på netop dit faglige felt.
Vi leder efter dig, der:
Vi tilbyder:
Løn- og ansættelsesvilkår:
Vi har lokaler i både Haslev og Faxe og opgaver på begge adresser vil forekomme ligesom mange opgaver vil skulle varetages i familiernes hjem. Kørekort er derfor påkrævet.
Du skal være indstillet på at være fleksibel i din planlægning af tid og indimellem afvige/ændre på dine timer, såfremt der opstår en akut situation, som kræver dette. Du skal ligeledes være indstillet på, at nogle af dine opgaver indimellem kan kræve aften- og weekendarbejde. Du vil som udgangspunkt være selvtilrettelæggende af din tid og der vil være mulighed for aftale om hjemmearbejdsdage.
Den ledige stilling er på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse 1. januar 2024.
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst.
Som led i ansættelsesprocessen indhenter vi referencer samt børne- og straffeattest.
Ansøgningsfrist er fredag d. 22. november 2024 kl.12.00 og samtaler afholdes d. 27. november 2024
Ved spørgsmål kontakt gerne leder Marlene Wittendorff tlf. 24750339 eller faglige koordinatorer Lærke Grønborg tlf. 21251783 eller Vicki Salberg tlf. 21254376
Vi glæder os til at høre fra dig!
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir