Mestrer du faglig ledelse? Har du evne og lyst til at lede faglighed og fællesskab? Kan du lide at holde dig opdateret i lovstof, finde nye veje og sikre kvalitet i opgaveløsningen, så borgerne får den korrekte indsats? Motiveres du af at være leder for et område med politisk bevågenhed og trives du i en organisation i bevægelse, så kan det sagtens være dig, vi søger.
Vi søger dig som vores nye afdelingsleder, der er autentisk og forstår at forene faglighed, tillid, og god forretningsforståelse igennem dit lederskab.
En afdelingsleder skal i vores organisation, både sætte en klar retning, prioriterer og samtidig overlade plads og ansvar til medarbejderne.
Vi tilbyder en attraktiv stilling som afdelingsleder i Jobcenteret for områderne Sygedagpenge, og Jobafklaringsforløb. Det er et fagområde vi prioriterer højt, grundet stor tilgang af sager og et område der står overfor store forandringer.
Vi har indledt et samarbejde med Den Sociale Kapitalfond og Carelink, der skal være med til at nedbringe sagsvarigheden og samtidig give læring til hele afdelingen. Du vil som afdelingsleder have et tæt samarbejde og ansvar ind i dette samarbejde.
Hele beskæftigelsesområdet står overfor store forandringer, så du skal være klar til at indgå i forandringer, som på sigt kan medføre, at skulle lede et større fagområde.
Du bliver lige nu direkte leder for 15 dedikerede medarbejdere. De medarbejdere, der arbejder med sygedagpenge og jobafklaringsforløb, har en længere periode arbejdet virkelig hårdt for at imødekomme en øget tilgang af sager på sygedagpenge og jobafklaringsforløb og har brug for en afdelingsleder, der understøtter fagligheden, struktur og drift, i tæt samarbejde med medarbejderne.
Vi søger dig, der:
Det er et krav, at du har kørekort, da Nyborg Kommune er en geografisk stor kommune.
Lidt mere om os:
Vi er en arbejdsplads med fokus på høj faglig kvalitet og faglig udvikling i fællesskab.
Vi er en organisation præget af tillid og ansvar med mulighed for fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet.
Vi prioriterer teamwork og fælles opgavevaretagelse både i eget team, på tværs i Arbejdsmarked og Borgeservice og i andre fagområder i Nyborg Kommune.
Vi ønsker et kollegialt fællesskab der bygger på faglighed, hvor relationer opstår, viden deles, og hvor der skabes plads til nye ideer, samhørighed og kreativitet.
Vi tilbyder:
Yderligere information:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne for lokal løndannelses. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.
Hvis du vil vide mere om stillingen eller om os, er du velkommen til at kontakte Arbejdsmarked- og Borgerservicechef Merete Gommesen på telefon 2134 6327.
Ansøgningsfrist 18. august 2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag 23. august 2024. Vi afholder 2. samtale den 6. september 2024.
Tiltrædelse 1. november 2024 eller snarest muligt derefter
Som led i rekrutteringsprocessen vil der blive udarbejdet en personprofil med efterfølgende interview for de kandidater, der går videre til 2. samtale. Til dette formål videregives navn, telefonnr. og e-mail adresse til People Tools. Ansættelsesudvalget gennemgår resultaterne af personprofilerne før 2. samtale.
Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir