Brænder du for at forbedre mødet mellem borger og forvaltning? Har du en stærk forvaltningsretlig faglighed? Har du lyst til at bruge alle dine kompetencer til at skabe løsninger i krydsfeltet mellem forvaltningsret og praktisk administration i en kommunal hverdag? – Så er du måske den ambitiøse juridiske medarbejder, som Borgerrådgiverfunktionen i Roskilde Kommune søger.
Sammen med kommunens borgerrådgiver skal du være med til at arbejde for at gøre Roskilde Kommune til en bedre kommune at bo i – og være ansat ved.
Jeg forestiller mig, at stillingen kan være attraktiv enten for en nyuddannet eller relativt nyuddannet cand.jur. eller cand.soc. i jura, der ønsker at styrke sin juridiske profil inden for alle dele af den klassiske forvaltningsret. Kandidatstuderende, der forventer at afslutte deres studie i løbet af sommeren 2024, og som ønsker at starte deres karriere med et job, der giver mening og gør en forskel, er velkomne til at søge.
Om jobbet
Borgerrådgiverfunktionen behandler primært klagesager fra kommunens borgere og sager rejst på borgerrådgiverens eget initiativ inden for alle Roskilde Kommunes sagsområder – fra opførelse af carporte til førtidspensionssager.
Borgerrådgiverfunktionen i Roskilde Kommune forsøger altid – om muligt – at løse sine sager i et tæt samarbejde med kommunens forvaltninger ved en uformel kontakt til medarbejdere og ledere i forvaltningen. Som juridisk medarbejder ved borgerrådgiverfunktionen vil du derfor komme til at arbejde professionelt i både en uformel og en formel juridisk ramme.
Funktionen vil efter din eventuelle ansættelse bestå af to personer, mig som Borgerrådgiver - og dig som juridisk sagsbehandler, og du vil på sigt kunne få mulighed for at påvirke, hvilke opgaver du kommer til at løse – og hvordan.
Om dig
Jeg forventer, at du er kvalitetsbevidst og omhyggelig, samt at du har:
Kendskab til eller erfaring med social- og arbejdsmarkedsret vil være en fordel, men er ikke et krav.
Borgerrådgiverfunktionen som arbejdsplads
Jeg har fokus på, at:
Det er meget vigtigt for mig, at du udvikler dig såvel fagligt som personligt i det daglige arbejde samt ved deltagelse i eksterne og interne kurser og seminarer. Hvis du har lyst til det, vil jeg meget gerne støtte dine muligheder for ved siden af ansættelsen at holde foredrag og undervise – eksempelvis inden for forvaltningsretlige emner.
Du vil blive tilbudt gode it-faciliteter og mulighed for hjemmearbejde samt fleksibel tilrettelæggelse af dit arbejde.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse vil ske efter gældende overenskomst. Der indhentes straffeattest i forbindelse med ansættelse.
Tiltræden den 15. august eller 1. september 2024.
Ansøgning
Din ansøgning samt CV, eksamensudskrifter og eventuelle andre relevante bilag skal være modtaget senest mandag den 3. juni 2024, kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 11. juni og fredag den 18. juni 2024.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du mere end velkommen til at kontakte borgerrådgiver Kresten Gaub på tlf. 4631 3143.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir