Beskrivelse
Er du fagligt godt klædt på i relation til driftsøkonomiske styringsredskaber og digitale værktøjer? Har du et strategisk mindset og kan du skabe forretningsunderstøttende processer, som gør dig til en stærk sparringspartner og en naturlig del af ledelsen? Så er denne stilling som CFO hos AquaPri lige noget for dig.
Med reference til virksomhedens CEO bliver du en del af ledelsen, og får det samlede ansvar for virksomhedens økonomifunktion. Du vil bidrage til forretningen både strategisk og praktisk gennem digitalisering og skabelsen af processer, der skaber transparens og understøtter en fremadskuende økonomistyring. Med solid forretningsforståelse vil du byde ind med analyser, udfordrende spørgsmål og positiv opfølgning, der kan bidrage til virksomhedens fremtidige udvikling og vækst. Der er tale om en nyoprettet stilling.
Dine opgaver vil blandt andet være:
Arbejdsopgaver
- Ledelse og udvikling af økonomifunktion med to medarbejdere
- Udarbejdelse af budgetter
- Budgetopfølgning
- Likviditetsstyring
- Forecast
- Måneds- & kvartalsafslutning
- Rapportering til øvrig ledergruppe
- Løbende analyser og business cases
- Udarbejdelse af årsregnskab i samarbejde med revisor
- Sparringspartner i ledergruppe og bestyrelse på finansielle og forretningsmæssige beslutninger
- Udvikling af virksomhedens økonomistyring, herunder digitalisering
- Tæt dialog og sparring med den øvrige organisation omkring økonomistyring
- Ad hoc
Om virksomheden AquaPri har dybe rødder i den danske fiskeindustri og i mere end 100 år historie fokus på høj kvalitet og innovation har været drivkraften i virksomheden. I dag driver AquaPri 16 landbaserede anlæg og 6 anlæg på havet, hvorfra ørred, ørredkaviar og sandart af højeste kvalitet produceres og sælges til hele verden. Virksomheden beskæftiger ca. 110 medarbejdere og ekstra godt 100 medarbejdere i højsæsonen omkring årsskiftet.
AquaPri er i 2024 blevet solgt til den franske van der Wees familie, som har rødder i den franske detailhandel. Familien ønsker med købet af AquaPri at skabe et nyt forretningsben inden for akvakultur, som er en sektor i stor vækst. Ambitionen er at videreudvikle AquaPri både nationalt og internationalt så endnu flere forbrugere kan få glæde af sunde fødevarer af høj kvalitet produceret på en bæredygtig måde. Akvakultur er et godt alternativ til overfiskning og en god måde at reducere CO2-aftrykket fra produktionen af fødevarer.
Du tilbydes
- 5 ugers ferie + 5 feriefridage
- Fleksible arbejdstider
- Pensionsordning
- Sundhedsforsikring
- Warrant program
- Løn efter kvalifikationer
Personlige kompetencer Du har drive, pondus og ikke mindst en god forretningsforståelse, der gør dig i stand til at udvikle økonomifunktionen, så den spiller en aktiv rolle i virksomhedens daglige virke og fremtidige forretningsudvikling. Du har en analytisk og struktureret tilgang til dine arbejdsopgaver og er kvalitetsbevidst. Du kan kommunikere på alle niveauer i en organisation og formå at sætte dig igennem, når der er behov for det.
IT-
kompetencerDu er en erfaren bruger af et eller flere økonomisystemer.
Erfaring & uddannelse HD eller Cand.merc. Herudover har du flere års erfaring fra en lignende stilling i en produktionsvirksomhed.
Sprog Dansk og engelsk.
Kontaktpersoner Søren Christiansen & Josephine Lund Nielsen
Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkelt ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.
ProSelection garanterer fuld diskretion og vil
aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.
Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.