Faglig dygtig teamleder til Ydelsesområdet i Jobcenter Roskilde
Vi søger dig, som er stærk i lovgivningen på ydelsesområdet, har lyst til at bedrive teamledelse i tæt dialog med medarbejderne og som har stærke samarbejdsevner både i drift og udvikling
I Ydelsen er kerneopgaven at sikre, at borgere og virksomheder i Roskilde kommune får udbetalt ydelser korrekt og hurtigt. Vi søger efter en teamleder, som vil stå i spidsen for det daglige arbejde og for den videre udvikling.
Vores tilgang i Jobcenter Roskilde er, at vi er til for borgernes og virksomhedernes skyld. Det betyder noget for den måde, som vi arbejder på i Ydelsen. Den primære opgave for medarbejderne er at sikre korrekt og rettidig udbetaling af ydelser, men vi ved også, at vores sagsbehandling har betydning for borgerens mulighed for at udnytte sine potentialer og derfor er det vigtigt, at vi samarbejder med kolleger fra andre afdelinger og selvfølgelig har en god dialog med borgerne og virksomhederne.
Du er optimistisk og evner at være en holdspiller. Du bidrager både med handlekraft og energi, og du kan sammen med medarbejderne skabe resultater. Dit fokus er på at drive og udvikle helhedsorienteret og værdig sagsbehandling med borgere og virksomheder som omdrejningspunkt og med engagement i, hvordan vi som samlet kommune samarbejder bedst og lettest for borgerne.
Som leder skal du være synlig, tydelig, beslutningsdygtig og samtidig lyttende og inspirerende. Du er god til at samarbejde på tværs af organisationen og bevarer overblikket. Det er vigtigt, at du brænder for at skabe resultater gennem og sammen med medarbejderne.
Teamleders kvalifikationer:
Som teamleder i Ydelsen varetager du den daglige faglige og personalemæssige ledelse i Ydelsen:
Ydelsesafsnittet er organiseret i 5 teams, som er forankret i Jobcenteret. Vi har ansvaret for at vejlede og udbetale ydelser til borgere og virksomheder på en lang række ydelsesområder, herunder behandling af ansøgninger om kontanthjælp, uddannelseshjælp, sygedagpenge, fleksjob- og ledighedsydelse, ressourceforløbsydelse enkeltydelser m.v. Vi har implementeret KSD og KY som vores primære systemer og fokuserer nu på drift og faglig udvikling. I den kommende tid skal vi arbejde med implementering af den nye kontanthjælpsreform.
Du kommer til at have ansvar for 4 teams med 25 dygtige medarbejdere, der arbejder med HTF-sager, sygedagpenge, fleksløntilskud, ledigheds- og ressourceforløbsydelse, enkeltudgiftsansøgninger samt løntilskud. Kontrolgruppen som det sidste team refererer til afsnitsleder.
Som teamleder refererer du til afsnitslederen, der har det overordnede strategiske, økonomiske og personalemæssige ansvar.
Vi tilbyder
Lyder det som noget for dig, så vil vi glæde os til at modtage dit CV og motiverede ansøgning.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse snarest mulig. Løn efter gældende overenskomst.
Der indhentes straffeattest i forbindelse med ansættelse.
Mere information
Har du spørgsmål til stillingsindholdet er du velkommen til at kontakte afsnitsleder Qerim Selmani på telefon: 29 66 17 02.
Læs stillingens funktionsbeskrivelse.
Ansøgningsfrist
15.09.2024
Ansættelsessamtaler
1. ansættelsessamtale afholdes den 20.09.2024
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir