Drømmer du om at være en del af et dynamisk økonomiteam, der støtter forskellige fagområder i hele Vejen Kommune? Har du en passion for tal og økonomistyring? Og er du interesseret i det specialiserede socialområde? Så kan denne stilling være perfekt for dig!
Stillingen er målrettet opgaver på det specialiserede socialområde, hvor du skal være med til at skabe overblik over udviklingen på området og får ansvar for en række forskellige økonomistyringsopgaver. Du vil få reference til kommunens økonomichef, og i det daglige vil du indgå i et tæt samarbejde med fagchefen og relevante nøglemedarbejdere på det specialiserede socialområde.
I budgetteamet bliver du kollega med 8 dedikerede medarbejdere, som alle arbejder med økonomistyring på de kommunale velfærdsområder. Teamets overordnede opgave inkluderer konkrete økonomiopgaver og koordinering af processerne relateret til budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning. Vi støtter afdelinger og institutioner på tværs af hele organisationen i forhold til økonomistyring samt råd og vejledning for at optimere styringsmulighederne.
Vi er et stærkt og velfungerende team, der hjælper hinanden. Arbejdsdagen kan til tider være travl og lidt hektisk. Men vi lægger også stor vægt på trivsel og god balance mellem arbejdsliv og familieliv.
Arbejdsopgaver
Du vil indgå i en række af de løbende økonomistyringsopgaver på socialområdet. Opgaverne vil bl.a. være:
For at komme i betragtning til stillingen lægger vi vægt på følgende:
Det er ikke afgørende, om du er nyuddannet eller har stor erfaring indenfor området – vi kan tilpasse stillingen til din erfaring.
Om økonomiafdelingen
Stillingen er placeret i budgetteamet, som er en del af den centrale økonomiafdeling. Vi arbejder på kontinuerligt at forbedre økonomistyringen i hele organisationen og bidrager til, at der er overblik over aktivitets- og udgiftsudviklingen på de væsentligste udgiftsområder, så vi kan være forudsigende i forhold til den økonomiske udvikling.
Vi er en central funktion, som samarbejder og understøtter på tværs af ansvarsområder, afdelinger og institutioner.
Vi har en bred samarbejdsflade, som omfatter direktionen, chefer og nøglemedarbejdere i fagafdelingerne samt ledere og nøglepersoner i de kommunale institutioner.
I teamet har vi en høj trivsel og vægter en god og uhøjtidelig omgangstone samt godt humør. Vi er servicemindede, og vi videndeler og hjælper hinanden.
Vi tilbyder en arbejdsplads med fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde.
Yderligere informationer:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Tiltrædelse er den 1. november.
Du er velkommen til at kontakte afdelingschef Niels Poulsen Riis, hvis du vil vide mere om stillingen. Telefon 30170836 eller mail [email protected].
Ansøgningsfristen er den 18. september. Samtaler forventes afholdt den 23. og 24. september.
Stillingen er på 37 timer, men for den rette ansøger vil der også være mulighed for nedsat tid.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir