Jobcenteret søger en økonomisk sagsbehandler til Ydelsesafdelingen – Opgaven kan variere alt efter hvor ressourcebehovet er størst. Aktuelt vil det være på området fleksløntilskud og ledighedsydelse og tilskudsordninger.
Den primære arbejdsopgave er økonomisk sagsbehandling. Arbejdsopgaverne kræver et godt overblik over detaljer og en interesse for tal.
Lovgivningen kan være kompleks, og arbejdet indebærer vejledning af borgere og virksomheder om muligheder og begrænsninger ud fra en helhedsorienteret tilgang.
Du skal kunne balancere mellem en myndigheds- og servicefunktion og lægge vægt på, at borgere og virksomheder oplever kvalitet og høj faglighed i deres møde med kommunen.
Du bliver en del af afdelingen Modtagelse og Ydelse, hvor vi arbejder sammen om at være inspirerende og nytænkende. Vi kan tilbyde dig et stærkt fagligt miljø med engagerede og hjælpsomme kolleger.
Vi arbejder ud fra frihed under ansvar, hvor alle kolleger gennem en engageret indsats får mulighed for at præge både deres egen såvel som områdets udvikling. Vi har løbende sparring med hinanden og vores faglige koordinator, og vi er opmærksomme på at sikre, at du får den bedst mulige oplæring, som naturligvis vil blive tilpasset din erfaring og profil.
Du vil komme til at indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger, men også med den øvrige organisation i et tværgående samarbejde med fokus på sammenhængende borgerforløb. Vi er sammen om at arbejde ud fra visionen ”Borgerens centrum”.
Vi har fleksibel fredag – det betyder, at vi som udgangspunkt arbejder hjemme hver fredag. Jobcenteret er samtidig lukket for fremmøde, så vi har tid til fordybelse.
Fra 1. august 2024 har alle fået muligheden for at vælge en 4-dages arbejdsuge. Vi kører dette som et forsøg frem til 31. december 2025.
Som kollega er det vigtigt, at du har let til smil; også når hverdagen er travl, og der opstår en vanskelig situation.
Aktuelt vil dine primære opgaver blive:
Vi forestiller os, du har en kontoruddannelse, og det vil være en fordel, hvis du har erfaring inden for ydelsesområdet. Samtidig er det vigtigt, at du er struktureret og besidder et godt økonomisk blik.
Du går til dine opgaver med gå-på-mod, har overblik, møder andre mennesker proaktivt og er udadvendt. Vi håber, du er nysgerrig på opgaveløsninger i en løbende udvikling tværgående mellem jobcentrets afdelinger.
Du er en udpræget holdspiller med evne for samarbejde, som kommer i spil i teamet og i relationen til vores mange samarbejdspartnere
Det er en fordel, hvis du har kommunal erfaring, og måske kender du allerede de kommunale it-systemer, særligt Kommunernes Udbetalingssystem (KY). Hvis ikke så håber vi, du kommer med en stor IT-viden, så du hurtigt kan sætte dig ind i vores systemer.
Hvis du har uddybende spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Modtagelse og Ydelse, Kirstine Lund på 29 64 92 79.
Arbejdstiden er 37 timer pr. uge
Stillingen ønskes besat senest 1. december 2024
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til HK´s overenskomst efter principperne om lokal løndannelse, samt ansøgers kvalifikationer.
Kolding Kommune tilbyder blandt andet sundhedsordning, mulighed for at benytte motionscenter, samt ferieboligordning til ansatte.
Ansøgningsfrist den 27. oktober 2024
Vi afholder samtale den 29. oktober 2024
Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir