Teknisk stærk koordinator til IT-drift, cybersikkerhed og support til Gribskov Kommune
Har du mod på og lyst til at være med til at drive IT-udviklingen, sætte retning for det vigtige arbejde med modernisering, konsolidering og sikring af vores IT-infrastruktur, samt udnytte den kommunale rammearkitektur og Microsoft Modern Worksplace-muligheder i Gribskov Kommune? Så har vi stillingen til dig.Vi søger en faglig koordinator med bred teknisk IT-erfaring til at styrke vores team, som kan sætte retning for udviklingen af infrastruktur, cybersikkerhed, netværk og som har mod på at være faglig koordinator for kollegaerne, så vi sikrer en samlet retning på de tekniske beslutninger og en effektiv opgavehåndtering. Du skal også brænde for sammen med koordinatoren for Forretnings-IT at skabe en rigtig god brugersupport i en matrixorganisering.
Du skal være klar til at deltage i projekter med både teknisk og forretningsmæssig indsigt.
Du bliver en del af IT- og Digitaliseringsafdelingen, som består af 18 kolleger. Afdelingen er i konstant udvikling og arbejder med en bred vifte af opgaver uden stramme faggrænser, hvor godt humør og samarbejde vægtes højt. Du vil indgå i en koordinatorgruppe sammen med din leder og IT-koordinatoren for Forretnings-IT, hvor vi arbejder tæt sammen og støtter hinanden.
Teamet håndterer opgaver som IT-infrastruktur, cybersikkerhed, netværksservice og secondline support. Til de opgaver læner vi os op ad ITIL-processer som f.eks. change- og problem management. Teamet deltager også i alle relevante IT-projekter og understøtter kommunens cirka 2000 IT-brugere. Vores infrastruktur er baseret på Microsoft Modern Workplace, hvilket sikrer automatiske opdateringer af MS-pakken. Vi har en leverandør, der overvåger vores servercenter, og øvrige systemer drives i tæt samarbejde med vores leverandører.
Du vil få ansvaret for det tekniske setup for RPA-udviklingen og blive involveret i at udbrede brugen af AI-løsninger.
Dine primære opgaver vil omfatte
- Sætte, koordinere og facilitere den tekniske retning for udvikling af IT-infrastrukturen i samspil med kollegaer, herunder have viden om AD, IDM-opbygning og IT-arkitektur
- Ansvar for - og udførelse af change- og problem management og videreudvikling af vores ITSM-system (Topdesk)
- Sikre udnyttelsen af den fællesoffentlige arkitektur og implementering af øget brug af O365
- Teknisk sparring til dine kollegaer både i drift, cybersikkerhed og support
- Aktiv deltagelse i udvikling og konsolidering af IT-infrastrukturen, hvor du i høj grad medvirker til at definere retning og sikre fokus på sammenhæng i udviklingen, samt deltager i opgaveløsningen
- Facilitering af opgavefællesskaber mellem medarbejderne
- Bidrage til tilrettelæggelse og udvikling af den samlede IT- og Digitaliseringsafdeling.
Vi ser det som en fordel, hvis du har kendskab til IT-drift, cybersikkerhed og Microsoft 365 produkter, og ser gerne at du har:
- Erfaring med opgavekoordinering og faglig sparring.
- Har teknisk viden og indsigt i drift og udvikling af en nutidig IT-platform, herunder Intune, SCCM, Microsoft 365 og viden om håndtering af cybersikkerhed.
- Fokus på udvikling og evnen til at være selvkørende koordinator på flere opgaver, i en til tider travl hverdag.
- Forståelse for at yde god service, er kommunikativt stærk og imødekommende i samarbejdet med organisationen og eksterne samarbejdspartnere.
- Lyst til at lære nyt, og ikke er bange for at udforske mulige løsninger.
Vi tilbyder - et udfordrende og alsidigt job
- Spændende opgaver, hvor du kan bringe dine kompetencer i spil
- Gode personlige og faglige udviklingsmuligheder
- En stor samarbejdsflade i kommunen som helhed
- Mulighed for at præge dit job og udviklingen af dit fagområde
- Mulighed for at arbejde hjemme mandag og fredag.
Det praktiske
Har du spørgsmål, eller vil du vide mere, så lad os tage en snak.
Faglig koordinator Katrine Eriksen vil med glæde tage en snak med dig på 72 49 70 05 eller Leder af IT og Digitalisering Annette Ishøy-Rasmussen på 72498236 og kommer du ikke igennem, så send en sms, og du vil blive ringet op, når det er muligt.
Stillingen er 37 timer pr. uge inkl. frokostpause. Herudover har vi også flekstid.
Løn forhandles med afsæt i gældende overenskomst og dine kompetencer.
Der vil kunne forekomme arbejde udenfor normal arbejdstid fx i forbindelse med særlige indsatser, systemopdateringer, valgdeltagelse mv.
Stillingen er til besættelse den 1. december 2024, eller hurtigst muligt efter aftale.
Det er en forudsætning at du kan oplyse en reference.
Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfristen er den 2. oktober 2024 kl. 12.00.
Samtaler afholdes den 9. oktober mellem kl. 9-14 på Gribskov Rådhus i Helsinge og evt. 2. samtale afholdes den 11. oktober 2024.
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · FleksibilitetAlle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.
Ansøgningsfrist: 2. oktober 2024