Brænder du for at understøtte den enkelte borgers muligheder for recovery og rehabilitering? Har du erfaringer med psykiatri og har du lyst til at være en del af en afdeling med gode muligheder for personlig og faglig udvikling?
Hvem er vi:
Vi er en myndighedsafdeling på det specialiserede voksensocialområde i Roskilde Kommune. Afdelingen består af 24 uddannede socialrådgivere, socialformidlere, sygeplejersker og ergoterapeut fordelt i 4 teams.
På Socialområdet i Roskilde Kommune arbejder vi ud fra en socialstrategi, der har fokus på den enkelte borgers recovery og rehabilitering, og vi er en frontløber kommune, når det kommer til en recoveryorienteret tilgang. Vi har fokus på at støtte den enkelte borger i at opnå håb, drømme og ønsker for eget liv i samarbejde med udførerområdet.
Opgaver i stillingen:
Som visitator for borgere med psykiatri skal du afklare og bevilge personlig og praktisk hjælp, afklare behovet for rehabiliterende indsatser og visitere til socialpædagogiske indsatser.
Du skal løbende følge op på indsatserne og indgå i det tværfaglige samarbejde med dine kolleger i kommunen samt med andre relevante samarbejdspartnere.
Som udskrivningskoordinator skal du være med til at sikre, at borgere, der har været indlagt i en kortere eller længere periode, oplever en smidig og sikker overgang til eget hjem, når de udskrives.
Som udskrivningskoordinator deltager du ugentlig i samarbejdsmøder på sengeafsnit i psykiatri Øst.
Der er lagt op til, at opgaven skal varetages, hvor borgeren er, og det vil fx sige i psykiatrien, somatikken, på sociale botilbud eller i borgerens eget hjem. Opgaverne skal koordineres med dine kolleger i kommunen og andre relevante samarbejdspartnere fx pårørende og sundhedspersonalet på hospitalet.
Vi har et stort fokus på borgerinddragelse og rehabilitering. Vi har også fokus på oplysning af sagen, dokumentation og gode afgørelser. Vi arbejder i Nexus som system med udgangspunkt i Fællessprog III og VUM 2.0.
Som visitator med fokus på psykiatri sidder du forankret i vores myndighedsafdeling på Voksen-social området.
Stillingen har et spændende opgaveindhold med målgruppen af borgere, der har fysiske og/eller psykiske funktionsnedsættelser eller sociale udfordringer.
Ud over visitation i forbindelse med udskrivninger er dine opgaver at varetage sagsbehandlingen af ansøgninger og opfølgningen på borgere, der er visiteret til tilbud inden for servicelovens §§ 85 og 107-108 for derigennem at støtte den enkelte borgers recovery og rehabiliteringsproces.
Vi deltager på ugentligt basis i forskellige udvalg og teamsparringsmøder, som giver god mulighed for at involvere sig efter ens interesser og kompetencer.
Dine kompetencer:
Det er vigtigt, at du ser dig som en del af et team, men samtidig også kan arbejde selvstændigt.
Du skal sammen med dine nye kollegaer, bidrage med en positiv indstilling til arbejdet og have lyst til at medvirke til fortsat udvikling af organiseringen i teamet og i afdelingen.
Det får du hos os:
Vi har vores arbejdsplads på Rådhuset og har adgang til god kantine. Vi deler kontorer og har gode mødefaciliteter. Vi er udadvendte og har altid tid til et godt grin.
Derudover får du:
Yderligere oplysninger:
Stillingen er på 30 timer.
Ansøgningsfristen er d. 12. december 2024, kl. 12.
Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 16. december
Hvis du vil vide om stillingen, er du velkommen til at kontakte koordinator Gitte Albrektsen tlf: 3084 1995.
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Stillingen er omfattet af ny løn.
Straffeattest indhentes ved ansættelse.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir