Vil du arbejde helt tæt på den politiske og administrative ledelse i en ambitiøs kommune? Trives du med samarbejde, styr på detaljerne og ledelsesbetjening? Og kan du bringe politisk forståelse, organisatoriske kompetencer og en stærk udviklingsfaglighed til Hvidovre - så er det dig, vi søger!
I afdelingen Politik og Ledelse understøtter vi direktionen, borgmesteren og kommunalbestyrelsen i deres daglige og strategiske arbejde. Vi ønsker at være kendetegnet af forudsigelige og effektive processer, og at vores arbejde er af en høj faglig, skriftlig og organisatorisk kvalitet, så vores borgmester og direktion sammen med kommunalbestyrelsen kan træffe de bedste beslutninger til gavn for Hvidovres borgere.
Du bliver en del af ledelsessekretariatet, hvor du vil indgå i et team af i alt fire ledelseskonsulenter og tre ledelsessekretærer, som arbejder sammen om at understøtte direktion og borgmester og at koordinere og drive forskellige udviklings- og implementeringsprocesser på tværs af kommunens centre.
Dine opgaver bliver blandt andet:
Vi har en ny direktion, som sammen med chefgruppen har ambitioner om at udvikle og styrke organisationens kompetencer, samspil og styring i forhold til strategiske prioriteringer og mål. Du vil skulle bidrage til denne udvikling sammen med dine kollegaer og direktionen.
Du vil især have opgaver relateret til to større strategiske indsatser i kommunen:
Herudover vil du også skulle bidrage til planlægningen og gennemførsel af onboardingen af ny kommunalbestyrelse ifm. kommunalvalget i 2025.
Dine faglige kvalifikationer
Vi forventer, at du har en akademisk uddannelse på kandidatniveau, og har nogle års erfaring fra en tilsvarende stilling i en politisk styret organisation, hvor den primære opgave er direkte betjening af den øverste ledelse, strategiimplementering og styringsdesign.
Herudover forventer vi, at du
Om os
Vi har et godt arbejdsmiljø, som er præget af uformelle og oprigtige relationer, høj faglighed og en høj grad af fleksibilitet ift. arbejdstid og hjemmearbejde mv.
Afdelingen Politik og Ledelse er fysisk placeret på Hvidovre Rådhus og har mange forskelligartede opgaver. Du bliver tilknyttet ’Ledelsessekretariatet’ bestående af i alt fire ledelseskonsulenter, tre ledelsessekretærer og en sekretariatsleder. I det daglige står ledelsessekretariatet for den direkte understøttelse af direktionen og borgmesteren. Derudover består afdelingen af et dagsordensteam med ansvar for bl.a. sekretariatsbetjening af kommunalbestyrelsen, samt teamet Jura og Forsikring.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling til besættelse snarest muligt og senest pr. 1. januar 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende AC-overenskomst, hvor lønnen forhandles med udgangspunkt i erfaring og kompetencer i forhold til stillingen. Indplacering vil som udgangspunkt være som special- eller chefkonsulent.
Interesseret? Så hører vi gerne fra dig!
Vi vil gerne modtage din ansøgning inkl. CV og eksamensbeviser via link på siden senest den 18. november. Vi udvælger kandidater den 19. november og holder 1. samtaler den 21. og 22. november og eventuel 2. samtale den 26. - 27. november. Der anvendes profiltest forud for 2. samtale, hvor du vil få en individuel tilbagemelding.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til sekretariatsleder Trine Schløer på tlf. 2849 9751.
I Hvidovre Kommune bygger vores samarbejde på en anerkendende og positiv kultur, hvor forskellighed er en styrke, og hvor engagement, nysgerrighed og arbejdsglæde fremmer de nye idéer og den gode service til borgere, virksomheder, kulturliv og samarbejdspartnere.
Hvidovre er en grøn forstad med en stærk historie; tæt ved vandet og hovedstaden og lige midt i Øresundsregionen.
Hvidovre Kommune ser mangfoldighed som en ressource, og ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordres kvinder og mænd uanset alder, religion, seksuel orientering, handicap/funktionsnedsættelse og etnisk baggrund til at søge.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir