Vores kollega går på pension, hvorfor vi søger hans afløser.
Har du troen på ledige borgere og har du en skarp evne til at matche ledige borgere med de rigtige uddannelses- eller jobmuligheder, så læs gerne videre.
Du vil blive ansat i Arbejdsmarkedsafdelingen med base i et selvstyrende team i JobAktiv.
I Arbejdsmarkedsafdelingen har vi en vision: Vi vil være Danmarks bedste jobcenter og vores beskæftigelsespolitik er vores kompas på vejen mod dette mål.
I JobAktiv tilbyder vi:
Om jobbet:
Du bliver en del af et selvstyrende team, der arbejder for at få borgere i selvforsørgelse. Du skal have interesse for beskæftigelsesområdet og være oprigtigt interesseret i at hjælpe borgerne i beskæftigelse og udvikle samarbejdet både internt og eksternt. Du rykker gerne ud af huset til rundbordssamtaler med fx virksomheder, læge, psykiatri eller i borgerens hjem.
Medarbejderne i JobAktiv ønsker et positivt fællesskab, både det faglige om opgaveløsningen men også det sociale liv i teamet. Medarbejderne ønsker en kollega, der kan navigere mellem de daglige opgaver med samtaler og tænker i nye veje og løsninger, så vi bedst muligt åbner samarbejdet med virksomheder. Målet er at optimere et tæt samarbejde der understøtter både borgerens og virksomhedens behov.
Du møder både borgerne og virksomheder med respekt og åbenhed.
Du tror grundlæggende på, at arbejdsmarkedet bidrager positivt i borgernes liv og du er i stand til at se ressourcer og muligheder, trods forskellige udfordringer og skånehensyn.
Du er drevet af lysten til at gøre en forskel og motivere og kan bære troen på, at det lykkes også hvis en borger indimellem tvivler. Du skal være indstillet på at skriftlighed er en stor del af jobbet.
Som jobmentor er din primære rolle at støtte borgeren i at komme tilbage til arbejdsmarkedet.
Du fungerer som mentor for borgere, der har brug for ekstra hjælp til at få fodfæste i uddannelse eller job. Dette kan også omfatte at finde praktikpladser til brancheafklaring eller udvikling af arbejdsevne. Din rolle indebærer individuel håndholdt støtte. Dette kan for eksempel omfatte alt fra planlægning og struktur til at hjælpe dem med at komme til læge- eller behandlingssteder.
Du skal være vild med opsøgende virksomhedskontakt og have stærke netværkskompetencer. Du skal have kendskab til arbejdsmarkedet, gerne lokalt og kunne vejlede og rådgive borgerne om muligheder på arbejdsmarkedet. Du skal have erfaring med, og lyst til, at arbejde med at matche borgere og virksomheder.
Hos os får du et spændende job, hvor ikke to dage er ens. Du bliver en del af et godt samarbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og hele tiden lærer og dygtiggør os. Du får erfarne og metodestærke kollegaer samt et stærkt kolleganetværk, hvor humor og fællesskab sættes højt.
Nysgerrig?
Vil du vide mere om stillingerne kan du kontakte teamleder Joan S N Jørgensen tlf.: 27 90 51 02 eller en af dine måske kommende kollega, jobmentor Khadije Omeyrat tlf.: 24 61 23 21
Løn- og ansættelsesvilkår:
Stillingen er fuldtid på 37 timer om ugen. Stillingen besættes efter gældende overenskomst og løn forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse hurtigst muligt eller senest den 01.05.2025.
Ansøgningsfristen er den mandag 24.03.2025 kl. 12.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler onsdag d. 26.03.2025
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir