Vi er i gang med et generationsskifte og en opkvalificering af Lolland Kommunes centrale økonomi- og udbudsafdeling, og søger derfor flere medarbejdere. Denne stilling er som økonomikonsulent i Team Økonomiservice i Sektor for Økonomi, Kultur og Fritid.
En af vores erfarne kollegaer går snart på pension, og nu mangler vi en økonomikonsulent med ansvar for kommunens daglige bankforretninger. Du vil blive en del af Bank- og afstemningsgruppen og dine primære opgaver vil bestå af:
Du får en vigtig rolle som både konsulent for og kontrollant i forhold til vores samarbejdspartnere i hele kommunen.
Vi sætter stor pris på, at du har flair for tal og hurtigt kan gennemskue en afstemning. Det vil helt klart også være en fordel, hvis du har kendskab til den kommunale konteringsvejledning udstedt af Økonomi- og Indenrigsministeriet. Det er det basale arbejdsredskab i en økonomiafdeling.
Du er god til at bruge Excel og kendskab til KMD Opus vil være en stor fordel. Du må derfor gerne beskrive, hvordan du har arbejdet med de nævnte opgaver.
Du er kvalitetsbevidst og er godt til at sætte dig ind i lovgivning på økonomiområdet.
Du medvirker til et godt kollegialt samarbejde. Da dine hovedopgaver til en vis grad bliver selvstændige, så er det vigtigt, at du også kan arbejde selvstændigt. Du er klar til at hjælpe dine kollegaer, når der er behov for det, men kan til gengæld også forvente, at de andre støtter dig, når du har behov for det.
Din uddannelsesmæssige baggrund kan være en kontoruddannelse i en kommune eller i det private med fokus på økonomi.
Team Økonomiservice består af 16 dygtige og erfarne økonomikonsulenter, og ledes af teamleder Lone Brylle.
Teamet varetager opgaver som f.eks.
Økonomi, Kultur og Fritid omfatter Lolland Kommunes centrale økonomifunktion samt Bibliotek, Borgerservice, Lolland Musikskole og Nakskov Idrætscenter foruden Kultur og Fritidssekretariatet. Økonomifunktionen består af fire teams: Team Budget og Regnskab, Økonomisk Sekretariat, Team Økonomiservice samt Udbud og Indkøb. Økonomifunktionen har kontorer i Jernbanegade 7, som er beliggende lige ved siden af stationen i Maribo.
Hos os bliver du en del af en arbejdsplads, der prioriterer samarbejde højt. Selvom du løser dine opgaver selvstændigt, er der altid mulighed for sparring med dine dygtige kollegaer. Du indgår i et team bestående af 16 dedikerede medarbejdere med reference til teamleder.
Hos os får du frihed under ansvar og god mulighed for at planlægge din egen tid. Derfor tilbyder vi f.eks. mulighed for faste hjemmearbejdsdage. Vi prioriterer kompetenceudvikling højt, og investerer gerne i din faglige udvikling.
Hvis du drømmer om at blive en del af vores team, skal du sende din ansøgning senest søndag den 18. august 2024.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Lone Brylle på tlf. 21 79 07 95
Samtaler afholdes i uge 35.
Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller snarest derefter.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir