Vi søger en leder og kollega, som med tydelighed, tillid og tryghed kan understøtte både børn og voksne i den kompleksitet, som en skoledag kan byde på.
Dine primære arbejdsområder vil være ledelse af overbygningen (6.-9. klasse), herunder personaleledelse af lærerne i overbygningen. Herudover søger vi en erfaren faglig leder med kompetencer inden for skemalægning, FP9-prøveafvikling samt udarbejdelse af fag- og opgaveoversigter i TRIO. Hvis du udover ovenstående har kompetencer inden for ledelse af PLC og/eller erfaring med ledelse af Ressourcecenter/AKT og inklusion, vil det være et plus.
Du vil blive en del af et ledelsesteam, som udover dig består af en skoleleder, en faglig leder af grundskolen (bhkl. - 5. klasse), en faglig leder af specialklasserækken (c-klasserne) og en faglig leder med ansvaret for fritidsdelen (SFO + SFO2/klub). I ledelsesteamet er der en åben tæt dialog, hvor vi kan sparre om alt fra stort til småt.
Du vil blive nærmeste leder for en ambitiøs og målrettet personalegruppe, som har klare forventninger til en leder, der både er lyttende og empatisk, men som også formår at sætte retning og skære igennem, når situationen kalder på det. Der er behov for en leder, som kan arbejde meget struktureret, har et godt overblik og som formår at træffe velovervejede beslutninger – også i situationer hvor der kan være pres på. Lederen skal også være motiveret af et tæt samarbejde med SFO2/klub.
Der er et stort ønske fra hele medarbejdergruppen og ledelsen om at være så tæt på praksis som mulig. Det betyder, at du som leder skal kunne balancere og prioritere de administrative opgaver på lige fod med de opgaver, der ligger tæt på den pædagogiske praksis.
Medarbejderne ønsker ”en der har stærke kommunikative evner - både skriftligt og mundtligt - og evner at deltage i svære samtaler både med kolleger, elever og forældre. En leder som kan uddelegere og som har en anerkendende tilgang og et vindende væsen. En person med en struktureret personlighed med overblik og evnen til skriftlig formidling af dette overblik - konkret og praktisk - til medarbejderne”
Eleverne ønsker ”en der er glad og positiv, en der hilser på børnene. En der er pædagogisk og som kan se tingene fra et børneperspektiv. En der har styr på tingene.”
Forældrene ønsker ”en der er tydelig og ordentlig og som kan håndtere de svære samtaler med både børn og voksne. En som kan forene lærernes faglighed og virkelyst med børnenes kompetencer og individuelle udgangspunkt.”
Præstemoseskolen arbejder med professionelle læringsfællesskaber ud fra vores fælles værdier og visioner. Med afsæt i disse arbejder vi sammen om opgaven med et fælles fokus med eleverne i centrum og ud fra mantraet “deltagelsesmuligheder for alle”.
Præstemoseskolen er en skole i den nordlige del af Hvidovre med stor søgning fra distriktets børn. Skolen har ligeledes stor søgning, når vi skal rekruttere medarbejdere. Skolen har 540 elever fordelt på 2 almene spor og et specialklassespor.
Har du lyst til sammen med os at gøre en god skole endnu bedre, så ser vi frem til, at du søger stillingen hos os.
Vi forventer at afholde samtaler torsdag d. 24. oktober fra kl. 15-19 med forventet indkaldelse senest mandag d. 21. oktober. Mulig anden samtalerunde vil være mandag d. 28. oktober kl. 13-17
Tiltrædelse: 1. december 2024
Yderligere oplysninger om skolen kan findes på: praestemoseskolen.hvidovre.dk eller hos skoleleder Leon Mitchell på tlf. 30 31 24 38.
Skolen er lukket i efterårsferien, så her er det ikke muligt at komme på besøg, men man er fortsat velkommen til at ringe for at høre mere om stillingen.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og aftale om Ny Løn.
Der indhentes referencer efter aftale og der indhentes straffe - og børneattest før ansættelsen.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir