Vi søger;
- 1 socialrådgiver til Børneteamet til en stilling på 37 timer/ugen, stillingen er et vikariat med en forventet varighed på 8 måneder.
- 1 socialrådgiver til Handicapteamet til en stilling på 37 timer/ugen, stillingen er en fast stilling.
Stillingerne ønskes besat pr. 1. oktober 2024 eller hurtigst muligt.
Myndighed er en afdeling, som er forankret under forvaltningen Børn, Uddannelse og Sundhed. Myndighedsområdet består af Børneteamet, Ungeteamet og Handicapteamet. Til afdelingen er knyttet en administration, socialfaglige konsulenter, en kontraktforhandler, afdelingsleder og teamledere. Vi arbejder efter Barnets lov, som trådte i kraft 1. januar 2024.
Vores afdeling er kendetegnet ved kvalitet, tværfaglighed og målrettet sagsbehandling i tæt samarbejde med øvrige afdelinger og samarbejdspartnere.
Vi vægter tæt dialog mellem ledere og medarbejdere højt. Vi anvender kommunikation som et fagligt og relationelt redskab, både i vores dialog med borgerne og samarbejdspartnere, men også som et internt kollegialt redskab i hverdagen.
I Børneteamet vil din kerneopgave være afklaring og understøttelse af børn og familiers behov for særlig støtte, herunder screening, afdækning og udarbejdelser af børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af indsatser, opfølgning, samt inddragelse og samtaler med børn. ift. at sikre børns udvikling og trivsel.
Desuden vil du indgå i et vagtrul, hvor rådgivere fra Børneteamet og Ungeteamet i fællesskab løser opgaver i dagvagten såsom 24 timers vurderinger af underretninger, behandler akutte sager samt give råd og vejledning til borgerne og samarbejdspartner.
I børneteamet arbejder vi primært med børn i alderen fra 0 til 13 år.
I Handicapteamet er vores målgruppe børn og unge med alvorlig sygdom eller handicap i alderen 0 – 23 år samt deres familier, og din kerneopgave vil være afklaring og understøttelse af deres behov for særlig støtte, oftest på baggrund af ansøgninger fra forældrene.
Vi arbejder primært inden for de handicapkompenserende bestemmelser i Barnets Lov, hvor en stor del af vores opgaver omhandler sagsbehandling af merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste, men også afdækning og børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af indsatser, opfølgning, samt inddragelse og samtaler med børn og unge.
Vi forventer, at du:
Vi tilbyder:
Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.
Ansøgning sendes elektronisk og skal være os i hænde senest den 22. august 2024 kl. 23.59
Afholdelse af samtaler forventes at blive tirsdag den 27. august 2024.
Du bedes i ansøgning tydeliggøre hvilken af stillingerne du søger eller om du har interesse for begge.
Er du nysgerrig på stillingerne eller ønsker du en uddybende beskrivelse af arbejdsopgaverne, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte:
Børneteam: Teamleder Christine Quast på mobil 26 77 79 46 eller på [email protected].
Handicapteam: Teamleder Maja Kronblad på mobil 21 54 67 27 eller på mail [email protected]
Ved tilbud om ansættelse indhentes referencer samt børne- og straffeattest.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir