1. Alle Job
  2. Offentlig administration
  3. Guldborgsund
UDLØBET

Guldborgsund Kommune

Socialfaglig konsulent til Social Service, Strategi & Samarbejde

Fuldtid

Permanent

Parkvej 37, 4800 Nykøbing Falster, Danmark

SE PÅ KORT
Guldborgsund Kommune
ID: 2680291
|
Indrykket for 140 dage siden

Kom og vær med i vores inspirerende team af systemnørder, dedikerede koordinatorer, krøllede akademiske hjerner og samarbejdsfokuserede udviklingsagenter i hjertet af Center for Trivsel & Social Indsats i Guldborgsund Kommune. Som konsulentenhed følger vi med tiden. Ud fra Socialudvalgets beslutninger tilpasser og udvikler vi centerets tilbud, så de passer til den virkelighed og de behov, som vores medborgere har.

Din hverdag

Du kommer til at have din daglige arbejdsplads på Rådhuset i Nykøbing Falster, hvor du deler kontorgang med resten af din enhed; Social Service, Strategi & Samarbejde. Det er en enhed bestående af voksenvisitationen indenfor socialområdet og en mangfoldig samling af konsulenter, der betjener hele centeret.

Dine opgaver er mangeartede og veksler bl.a. mellem administrative rugbrødsopgaver, journalisering, sekretærfunktion og udvikling af arbejdsgange m.m. Foruden de organisatoriske opgaver vil du også komme til at løse opgaver med borgerkontakt. Du skal derfor kunne trives med at skifte fokus fra den ene opgave til den anden, samt have det godt med, at der er styr på detaljer og deadlines.  

Dine opgaver

Egenbetaling:

  • Månedlig opgørelse af egenbetalinger på botilbudsområdet på §§ 107, 108 , 109, 110 og 105
  • Udarbejde afgørelser om egenbetaling på §§ 107 og 108, herunder at udregne borgernes rådighedsbeløb efter egenbetalingen er fratrukket, sammenligning af huslejeniveau til en ordinær bolig i samme geografiske område, som borgeren er i botilbud i.
  • Udarbejde afgørelser ved ansøgning om nedsættelse af egenbetaling på § 109 – krisecenterområdet og § 110 – eksterne forsorgshjem.
  • Vejlede borgerne om egenbetaling.

Sekretærfunktion for Team Magtanvendelse:

  • Udarbejde dagsorden til magtanvendelsesteammøder
  • Holde sig opdateret på relevant lovgivning på området
  • Kontakt til botilbudsledere, Social- og Boligministeriet og andre relevante samarbejdspartnere
  • Afsende kvitteringsbreve med opmærksomhedspunkter fra drøftelser i magtanvendelsesteamet til botilbudsledere
  • Udarbejde statistik over de indberettede magtanvendelser for året.

Udvikling af arbejdsgange til specifikke paragraffer og tilknyttede områder på socialområdet og hjælpemiddelområdet:

  • Med til at udvikle paragrafspecifikke arbejdsgange, så der er en ensrettet sagsbehandling på tværs af visitatorer, tværfaglige samarbejdspartnere
  • Udvikling af andre relevante arbejdsgange, for eksempel arbejdsgang for domfældte, visitationsudvalgsmøder, klagehåndtering og aktindsigter
  • Understøtte proces i udarbejdelsen af arbejdsgange, herunder tæt dialog med visitatorer, der er vant til at behandle ansøgninger
  • Udarbejde brevskabeloner til paragrafferne
  • Udarbejde serviceinformation i samarbejde med andre konsulenter i afdelingen.

Nexus – IT-systemer:

  • Journalisere i både Nexus og e-doc
  • Skærmklip til ovennævnte arbejdsgange
  • Overflytning af borgersager og opmærksomhed omkring nyt Nexussystem, som tages med videre til systemadministrator og/eller afdelingsledere/leder.

Nyhenvendelser og fordeling af opgaver:

  • Tage i mod nyhenvendelser fra borgere, samarbejdspartnere, læger, sygeplejersker, bostøtter og videresende dem til de relevante visitatorer og/eller ledere.

Klagehåndtering:

  • Tager imod alle nyindkomne klager og laver statistik over dem på tværs af områder
  • Afsender evt. genvurdering til ankestyrelsen
  • Afsender evt. svar til klager.

Vi tilbyder fastansættelse til en socialfaglig konsulent, der:

  • Har en relevant uddannelse på kandidatniveau eller en socialfaglig uddannelse med overbygning
  • Har erfaring med arbejdet i en kommune eller anden offentlig organisation, gerne fra socialområdet
  • Kan bevare overblikket over mange parallelle arbejds- og udviklingsopgaver
  • Har kørekort.

Konsulentafdelingen i Center for Trivsel & Social Indsats

Du bliver placeret i den tværgående konsulentafdeling, som understøtter centerets drift, udviklings- og forandringsprocesser bredt.  

Centeret består af ca.1100 medarbejdere og rummer alt lige fra Sundhedspleje, Tandpleje, bo- og aktivitetstilbud for udviklingshæmmede, handicappede og hjemløse samt misbrugscenter og børn- og familieafdelingen og meget mere, som du kan høre mere om til samtalen.  

Alle kolleger i teamet spiller aktivt ind i de opgaver, som centeret kalder på med organisatorisk forståelse, høj faglighed og samarbejdsånd.

Som konsulentenhed understøtter og bidrager vi til centerets fælles opgave med at fremme trivsel gennem viden, indsatser og løsninger, der giver børn, familier og voksne styrke og redskaber til at genvinde et godt greb om tilværelsen, når den føles svær, uoverskuelig eller meningsløs.

”Som tværgående konsulentenhed er vores fundament bygget af fællesskab. Medborgere i Guldborgsund Kommune skal møde et logisk flow i indsatser, en sammenhæng i støtte, og vi skal samarbejde om, at det er opgaven, der definerer holdet. Det føles utroligt meningsfuldt at kunne gøre en forskel til gavn for vores medborgere.”

Vi kan tilbyde dig:

  • En spændende arbejdsplads med fokus på høj faglighed og personlig udvikling
  • En høj grad af selvtilrettelæggelse og selvstændighed i opgaveløsningen
  • Dygtige, engagerede og glade kolleger
  • Løbende faglig sparring
  • God balance og fleksibilitet ift. arbejds- og privatliv
  • Gode muligheder for hjemmearbejde.

Interesseret?

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Leder for Social Service, Strategi & Samarbejde Rikke Bumbech Frederiksen, på telefon 25 18 27 21.

Ansættelsesvilkår

Vi håber at du kan tiltræde 1. september 2024. Vi tilbyder fastansættelse og stillingen er på fuld tid.

Løn og ansættelse sker på grundlag af overenskomst mellem KL og den relevante organisation.

Ansøgningsproces

Send os din ansøgning ved at klikke på ”Ansøg” og vedhæft din ansøgning og dit CV senest mandag d. 19. august 2024. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger. Samtaler afholdes løbende.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir

Opret en jobagent

Tilføj dette job til din jobagent og få lignende job direkte i indbakken

OPRET JOBAGENT

Bliv den første til at få besked når der kommer nye job
Du skal blot indtaste din e-mail her
Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre brugere kiggede også på disse job:

Sagsbehandler
Guldborgsund
Sagsbehandler
Sjælland
Socialformidler
Guldborgsund
Socialformidler
Sjælland

Andre job der minder om dette

    Guldborgsund Kommune

    Guldborgsund Kommune

    Er du vores nye kollega i Børnehandicapteamet i Børn og Familie afdelingen ?

    Fuldtid

    Parkvej 37, 4800 Nykøbing Falster, Danmark

    Indrykket for 3 dage siden

    Har du lyst til at arbejde med Guldborgsund Kommunes kerneopgave og kunne du samtidigt tænke dig, at blive en del af en afdeling med et godt sammenhold og et stort engagement for de børn og familier v... Læs mere
    Guldborgsund Kommune
    Guldborgsund Kommune

    Fuldtid

    Dronningensgade 26, 4800 Nykøbing Falster, Danmark

    Indrykket for 6 dage siden

    Er du uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har erfaring fra sygedagpengeområdet, så er dette måske drømmejobbet for dig? Vi er en velfungerende afdeling, hvor det gode arbejdsmiljø og fokus ... Læs mere
    Guldborgsund Kommune

    Fuldtid

    Herthadalvej 7, 4840 Nørre Alslev, Danmark

    Indrykket for 14 dage siden

    Fuldtid

    Agrovej 1, 4800 Nykøbing Falster, Danmark

    Indrykket for 25 dage siden

Søg efter andre job