1. Alle Job
  2. Sundhed
  3. Solrød

Solrød Kommune

Serviceminded sagsbehandler til Borgerservice

Fuldtid

Permanent

Solrød Center 1, 2680 Solrød Strand, Danmark

SE PÅ KORT
Solrød Kommune Rådhuset
ID: 2650843
|
Indrykket for 5 dage siden

Er du imødekommende, serviceminded og god til at skabe resultater? Arbejder du struktureret og løsningsorienteret? Har du lyst til selv at bestemme, om du vil arbejde om fredagen? Og vil du være det første smilende ansigt, borgerne møder, når de har en tid i Borgerservice? Så er du måske vores nye dygtige sagsbehandler til vores front- og telefonbetjening, som kan levere service i topklasse til Solrød Kommunes borgere.

Borgerservice er en del af Center for Borgerservice, Job og Social og vi er kommunens ansigt udadtil. Du vil blive en del af en afdeling med 26 medarbejdere og en leder, der alle gør en dyd ud af at yde en venlig, effektiv og korrekt betjening i alle situationer. Som en del af Borgerservice, vil du opleve en mangfoldig hverdag, der stiller store krav til at du er omstillingsparat og har lyst til at lære nyt. Du kommer til at tage del i de daglige driftsopgaver, hvor vi er borgernes personlige, digitale, telefoniske og skriftlige indgang til Solrød Kommune og til hele det offentlige Danmark. 

Du bliver samtidig en del af en afdeling, som har mange samarbejdsflader med den øvrige organisation, samt går op i videndeling og har plads til forskellighed. Hos os får du et job med kompetente kolleger, gode muligheder for faglig og personlig udvikling og mulighed for at præge, hvordan din arbejdsdag skal hænge sammen.

I september 2021 indførte Solrød Kommune "Fleksibel fredag", hvor administrative medarbejdere selv bestemmer, om vi vil arbejde hjemme om fredage, holde fri eller møde ind på arbejdspladsen. Det betyder, at vi ikke betjener borgerne om fredagen, men til gengæld har vi udvidet åbningstiderne mandag og tirsdag.

Dine opgaver

Du skal være en del af vores front- og telefonbetjening, hvor vi er generalister på følgende områder:

  • Pas, kørekort,
  • MitID/NemID
  • Lån til betaling af ejendomsskat Beboerindskudslån
  • Økonomisk fripladstilskud 
  • Folkeregister, sygesikring 
  • Helbredstillæg og udvidet helbredstillæg 
  • Valg
  • Vielse
  • Hjælp til selvbetjening

Du skal være specialist på:

  • Sagsbehandling i Kommunernes Ydelsessystem (KY)
  • Bevilling og udbetaling af ressourceforløbsydelse og ressourceforløbsydelse under jobafklaring
  • Lovbestemt sagsopfølgning på de løbende sager med ressourceforløbsydelse
  • Sanktionering og tilbagebetaling af ressourceforløbsydelse
  • Revurderinger ved borgerklager og fremsendelser af klagesager til Ankestyrelsen
  • Journalisering i SBSYS

Kvalifikationer

Vi forventer at du:

  • Har erfaring med udbetaling af ydelser jævnfør Lov om aktiv socialpolitik
  • Evner at sætte dig ind i nye opgaver og IT-systemer
  • Formår at møde mennesker, hvor de er, med deres individuelle behov
  • Har service i dit DNA, og møder alle borgere i øjenhøjde
  • Du er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt og sprogligt korrekt
  • Du er systematisk, resultatorienteret og selvstændig i opgaveløsningen
  • Er ansvarlig og pligtopfyldende
  • Har overblik og sans for systematik
  • Trives med mange forskellige opgaver
  • Har indgående kendskab til relevant lovgivning og kan omsætte lovgivning til praksis
  • Behersker fagligt engelsk på brugerniveau
  • Du kan formidle brugen af digitale løsninger til borgerne pædagogisk og med begejstring

Overenskomst
Stillingen er på 37 timer ugentligt og er til besættelse snarrest, og lønnen fastsættes efter HK overenskomst og principperne i Ny Løn.

Vil du vide mere?
Kontakt: 

  • Faglig Koordinator Karina Hinkaty tlf. 56182121 (kan kontaktes i uge 26 til 28 og 32 til 34) 
  • Sagsbehandler Nicklas Tang Veje tlf. 56182053 (Kan kontaktes i uge 26 til 29 og 33 til 34)
  • Administrativ Koordinator Anja Hartvig Albertsen tlf. 56182189 (kan kontaktes i uge 26 til 28 og 32 til 34) 
  • Leder af Borgerservice Charlotte B. Olsen tlf. 30665056 (kan kontaktes i uge 29 til 32)

Ansøgning
Ansøgningsfrist er 25. august 2024 kl. 24:00.
Ansættelsessamtaler afholdes løbende.

 


I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.

Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir

Trænger dit CV til en opfrisker?

Drømmejobbet er kun én god ansøgning væk.

Opret en jobagent

Tilføj denne søgning til din jobagent og få nye job direkte i indbakken

OPRET JOBAGENT

Bliv den første til at få besked når der kommer nye job
Du skal blot indtaste din e-mail her
Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre brugere kiggede også på disse job:

Sagsbehandler
Sjælland
Sagsbehandler
Solrød
Sundhed
Sjælland
Sundhed
Solrød

Andre job der minder om dette

    Udløber snart
    Udløber snart

    HANDICAPFORMIDLINGEN ApS

    Handicaphjælpere/Personlig assistenter søges til erhvervsaktiv mand i Solrød Strand

    Fuldtid

    2680 Solrød Strand, Danmark

    Indrykket for 28 dage siden

    Fuldtid

    Skelbakken 8, 2690 Karlslunde, Danmark

    Indrykket for 8 dage siden

    Udløber snart

    Deltid

    Trylleskov Alle 3, 2680 Solrød Strand, Danmark

    Indrykket for 15 dage siden

    Husassistent 10-15 t/u (snarest) Børnehuset Tryllehytten søger en husassistent 10-15 t/u ugentlig pr 1juli24 eller hurtigst derefter Børnehuset Tryllehytten er en integreret institution fra 2011 med 1... Læs mere
    Solrød Kommune Rådhuset
    Udløber snart

    Fuldtid

    Lolland

    Indrykket for 12 dage siden

    Vil du være en del af Lolland Kommune, Team Myndighed og Administration, der arbejder med at give en god og kvalificeret sagsbehandling til borgere, der søger om forsørgelse eller enkeltydelser, herun... Læs mere
    Lolland Kommune Administrationsbygningen Maribo

    Fuldtid

    Brovejen 15, 4930 Maribo, Danmark

    Indrykket for 8 dage siden

Søg efter andre job