Vi søger 2 dygtige mennesker til faste stillinger som børne- og ungerådgivere i vores FamilieteamFamilierådgivningen er en del af Børn, unge og uddannelsesafdelingen i Kerteminde Kommune. Den består af tre teams – modtagelsen, familieteamet og handicapteamet.
Vi søger to børne- og ungerådgiver til ansættelse i familieteamet med opstart 1. oktober 2024 eller hurtigst muligt.
Hvem bliver dine kollegaer: Familieteamet består på nuværende tidspunkt af 12 dygtige og engagerede børne- og ungerådgivere og en faglig leder. Gruppen er sammensat af både nyuddannede og erfarne rådgivere, som arbejder med børn, unge og familier i alderen 0-18 år, som har behov for særlig støtte. Teamet vægter fællesskab, tillid og tryghed i en travl hverdag, hvor arbejdsopgaverne kan være forbundet med følelsesmæssig belastning.
Hvad er dine arbejdsopgaver: I Familieteamet arbejder ca. halvdelen med afdækningssager efter Barnets Lov § 19, mens den anden halvdel arbejder med undersøgelsesager efter Barnets lov § 20.
Dine arbejdsopgaver vil være at udarbejde afdækning/undersøgelse, igangsætte indsatser og følge op. Vi arbejder tværfagligt, dialogbaseret og inddragende.
Vi ønsker os, at du:- Har erfaring med sagsbehandling inden for udsatte børne og ungeområdet
- Har et tværfagligt og dynamisk mindset
- Kan arbejde procesorienteret
- Har erfaring med inddragelse af børn og unge
- Kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i et teamsamarbejde.
- Vil bidrage aktivt til et godt arbejdsmiljø
Hvad tilbyder vi?Børn, familie og dagtilbudsafdelingen er en arbejdsplads, hvor vi tilbyder et spændende og alsidigt job i en udviklingsorienteret organisation med et godt socialt miljø. Som medarbejder bliver du en del af en kultur, hvor fagligt fællesskab, tværfagligt samarbejde og nysgerrighed vægtes højt.
I afdelingen arbejder vi målrettet på at styrke vores faglighed. Vi prioriterer, at vores ansatte kan opkvalificere sig løbende og at alle får supervision.
Yderligere information:Arbejdstiden er 37 timer om ugen i en fastansættelse.
Stillingen er til besættelse d. 1. oktober 2024 eller hurtigst muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse. Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse. Kørekort er et krav.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig leder af Familieteamet Anna Carlsen på mail.:
[email protected] eller teamleder Youssef Bibi på mail:
[email protected]Du søger ved at sende os din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse via vores rekrutteringsserver, således vi har modtaget den senest d. 23. august 2024 kl. 00:00.
Ansættelsessamtaler vil foregå mellem d. 26. og 29. august 2024.
Vi glæder os til, at modtage din ansøgning.
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.