Roskilde Kommune vil gå forrest i udviklingen af stærke data- og evidensbaserede indsatser. Har du lyst til at være med i udviklingen og derigennem være med til at skabe fremtidens velfærd, så er det måske dig, vi søger.
Direktørområdet Social, Job og Sundhed har ansvar for socialområdet, beskæftigelses- og integrationsområderne samt sundheds- og omsorgsområderne. Som vores nye kollega bliver du organisatorisk placeret i afdelingen Budget og Styring, som er en del af Direktørens stab. Her varetager vi blandt andet styring og opfølgning for områdets udgiftsbudget på godt 3,9 mia. kr.
Budget- og Styring er et team på 12 personer med såvel erfarne som nyligt uddannede konsulenter, der samlet varetager opgaver omkring styring og økonomi, data og digitalisering.
Vi søger nu en konsulent som kan være med til at understøtte de mange indsatser med data, og dermed være med til at løfte de mange spændende styringsdagsordener vi står overfor på vores område, som følge af en række kommende reformer af de store velfærdsområder.
Om stillingen
Der er tale om en spændende stilling på et område i stærk udvikling. Dine opgaver vil til en start spænde over:
Der er derudover gode muligheder for selv at sætte sit præg på stillingen og opgaverne, afhængigt af interesser og kompetencer.
Om dig
Du trives i en funktion, hvor du skal fungere som forretningsrådgiver og sparringspartner i forhold til vores kerneforretning. Det indebærer blandt andet, at du skal have lyst til kontinuerligt at udvikle og producere data, ledelsesinformation og beslutningsoplæg, og løbende holde en tæt forbindelse til de ledere og medarbejdere i organisationen, der er afhængige af dit arbejde for at kunne styre deres områder.
Du skal holde af, at dit arbejde kræver en vis akkuratesse og leverancesikkerhed, men du skal også kunne leve med, at du kan være nødt til at arbejde med ufuldstændige data, og få det bedste ud af disse.
Vi forestiller os, at du har en relevant kandidatuddannelse, og det vil selvfølgelig være ideelt, hvis du også har erfaring med de beskrevne opgaver, men nyuddannede kandidater med interesse for at lære nyt er også meget velkomne.
Derudover lægger vi vægt på, at du er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt, og at du sætter pris på de synergier der opstår, når kolleger med forskellig uddannelse og baggrund arbejder sammen for at sikre et større fælles formål.
Vi tilbyder
Et godt arbejdsmiljø med engagerede og hjælpsomme kollegaer, hvor vi har som mål at komplementere hinanden og spille hinanden gode. Der er med andre ord plads og ressourcer til vidensdeling og sparring hos os, hvilket både er årsag til og drivkraft for, at vi kan sikre din kompetenceudvikling og et generelt højt fagligt niveau.
Løn- og ansættelsesforhold
Der er tale om en stilling på 37 timer om ugen med tiltrædelse efter nærmere aftale. Vi sigter dog efter at have dig ombord 1/6 2025.
Aflønning sker i henhold til gældende overenskomst og principperne for ny løn. Udgangspunktet er, at indplacering vil ske som konsulent eller specialkonsulent afhængigt af dine kvalifikationer. Derudover vil der være mulighed for forhandling om tillæg på baggrund af personlige kvalifikationer.
Ved ansættelse indhentes der straffeattest.
Roskilde Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning med CV og kopi af eksamensbevis senest mandag den 31. marts kl. 12. Og vi læser ansøgninger løbende, så tøv ikke med at ansøge.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 14+15.
Yderligere oplysninger
Er du blevet nysgerrig på stillingen som analysekonsulent, så kan du kontakte Niels Poulsen, der er leder af Budget og Styring. Han kan kontaktes på tlf. 2935 2427, eller på mail til [email protected]
Du kan desuden læse mere om Roskilde Kommune på http://www.roskilde.dk
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir