1. Alle Job
  2. Kontor og administration
  3. Hvidovre
UDLØBET

Hvidovre Kommune - Arbejdsformidling og Fastholdelse

2 erfarne arbejdsmarkedsrådgivere til sygedagpengeteamet

Fuldtid

Permanent

2650 Hvidovre, Danmark

SE PÅ KORT
Hvidovre Kommune
ID: 2627312
|
Indrykket for 174 dage siden

Vi varetager myndighedsopgaver inden for sygedagpenge og jobafklaring samt virksomhedsrettet samarbejde om tilbagevenden og arbejdsfastholdelse. Altid med borgerens gode arbejdsliv for øje.

  • Er du professionel og respektfuld i mødet med borgeren?
  • Kan du ved at opstille attraktive mål og realistiske krav, give borgeren medansvar for og handlekompetence til at komme bedst muligt tilbage i et godt arbejdsliv?
  • Har du fokus på inddragelse og samarbejde med arbejdsgivere, kolleger og samarbejdspartnere?

Så glæder vi os til at byde dig velkommen i Hvidovre Kommunes sygedagpengeteam.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • i samarbejde med borgeren at lægge en aktiv plan for borgerens tilbagevenden til et godt arbejdsliv og gennem samtaler, opfølgning og dokumentation at sikre, at indsatsen er relevant og meningsfuld for borgerens situation og mål
  • at samarbejde tværsektorielt med arbejdsgivere, sundhedssektoren, fastholdelses- og virksomhedskonsulenter med henblik på fastholdelse og tilbagevenden
  • at indhente og anvende bl.a. lægefaglig dokumentation til brug for beskæftigelsesfaglige vurderinger, samt udarbejde indstillinger til forlængelser, jobafklaring, fleksjob og førtidspension
  • at medvirke til et godt socialt og fagligt arbejdsmiljø

For at kunne lykkes med opgaverne, forestiller vi os, at du:

  • har solide samtalekompetencer og -redskaber i samarbejdet med både borgere, arbejdsgivere, samarbejdspartnere og kolleger
  • evner prioritering, systematik, tværsektorielt samarbejde og koordinering
  • trives i myndighedsrollen og kan omsætte lovgivningens muligheder til konkrete handlinger og resultater for og med borgerne
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og er dygtig til at sætte din erfaring og faglighed i spil i fælles faglig udvikling på tværs

Afdelingen og teamet

Sygedagpengeteamet består af 17 sygedagpengekonsulenter, 5 fastholdelses- og afklaringskonsulenter, 2 studentermedhjælpere og 1 faglig koordinator. Der er med stillingerne tale om en opnormering, så vi kan sikre tid til at arbejde kvalitativt i sagerne. Vi er organiseret i mini-teams, hvor 3 kolleger deler kontor og har fælles ansvar for at gøre hinanden dygtige, bakke op og sparre om vores fælles borgeres mål.

Vi deler afdelingsleder med vores gode kolleger i dagpengeteamet og hele afdelingen serviceres af 6 administrative kolleger, der giver os mulighed for at gøre det, vi er bedst til. Alle i afdelingen er hjælpsomme og ønsker hele tiden at gøre hinanden endnu bedre til at støtte borgerne hen til et godt arbejdsliv. Lige nu øver vi os bl.a. på at:

  • styrke samarbejdet i vores selvstyrende mini-teams
  • styrke samarbejdet med arbejdsgiverne og den virksomhedsrettede indsats
  • anvende Praice i samarbejdet med borgerne

Du bliver en del af en afdeling med tæt faglig sparring og et godt kollegafælleskab med en uformel omgangstone og tillidsfuld, kommunikerende og tilgængelig ledelse. Du værdsætter ligesom dine kommende kolleger både høj faglighed og højt humør. Vi har både gode parkeringsforhold, lækker mad i kantinen, samt en overraskende god kaffe og samtidig stor fleksibilitet i vores arbejde, hvor vi tilpasser fx hjemmearbejde på en måde, der gør, at vi også har velfungerende socialt og fagligt fællesskab. For vi er en afdeling med fokus på at fastholde og udvikle et godt arbejdsmiljø. Det er derfor vores forventning, at du har gjort dig tanker om, hvilket arbejdsmiljø du trives i og hvordan du kan medvirke til at udvikle det.

For at trives sammen med os, forestiller vi os derfor, at du:

  • værdsætter en travl hverdag i et uformelt miljø med mange smil og højt humør
  • er holdspiller og naturligt ønsker at hjælpe dine kolleger, mini-teamet og afdelingen
  • evner at give og modtage konstruktiv feedback og aktivt bidrager til at udvikle vores faglighed
  • ansvarsfuldt og struktureret løser dine opgaver under en tillidsfuld ledelse
  • aktivt efterspørger den ledelse og bidrager til den arbejdsplads, du trives bedst med

For os er det mindst lige så vigtigt, hvem du er, som hvad du kan. Det er faktisk vigtigere - for det sidste kan vi altid lære sammen. Så vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning og CV, men ikke mindst også din Praice-profil, som du bedes udfylde senest 17. juni gennem dette link: next.praice.com/job/hvid1765. Vi glæder os sådan til at lære dig at kende.

Ansøgningsfrist og samtaler

Ansøgningsfrist er mandag den 17. juni 2023. Vi holder samtaler onsdag den 19. juni og evt. 2. samtale den 21. juni.

Om stillingerne

Stillingerne er faste fuldtidsstillinger, 37 timer/ugen med løn- og ansættelsesvilkår efter gældende DS eller HK-overenskomst, lokalaftaler og principperne om Ny Løn. Forventet tiltrædelse 1. august 2024.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål eller brug for yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at kontakte:

Arbejdsmarkedsrådgiver Maria Pedersen, tlf.: 36 39 38 78, [email protected]

Fastholdelses- og afklaringskonsulent, Shukri Osman, tlf.: 36 39 38 98, [email protected]

Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Sandgreen Gravsen, tlf.: 36 39 39 82, [email protected]

Faglig koordinator, Pernille Berntsen, tlf.: 20 95 58 66, [email protected]

Afdelingsleder, Ole Søbæk Christiansen, tlf. 41 75 07 74, [email protected]

Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir

Opret en jobagent

Tilføj dette job til din jobagent og få lignende job direkte i indbakken

OPRET JOBAGENT

Bliv den første til at få besked når der kommer nye job
Du skal blot indtaste din e-mail her
Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre brugere kiggede også på disse job:

Socialformidler
Hvidovre
Socialformidler
Hovedstaden
Socialrådgiver
Hvidovre
Socialrådgiver
Hovedstaden

Andre job der minder om dette

    Udløber snart
    Hvidovre Kommune
    Udløber snart

    Hvidovre Kommune - Porten

    Hvidovre Ungecenter, Børne- og Ungehjem Porten, søger en vågen nattevagt 31 timer om ugen i et 7-7 rul

    Fuldtid

    Bødkerporten 1, 2650 Hvidovre, Danmark

    Indrykket for 17 dage siden

    Kære ansøger - vi leder efter dig, som kan være med til at sikre et roligt og trygt miljø om natten for de unge, der bor her. Du arbejder alene om natten, men er understøttet af den sovende rådighedsv... Læs mere
    Hvidovre Kommune
    Nyt job

    Deltid

    2650 Hvidovre, Danmark

    Indrykket for 1 dage siden

    Fuldtid

    Stamholmen 149, 2650 Hvidovre, Danmark

    Indrykket for 3 dage siden

    Hvidovre Kommune

    Fuldtid

    Plovheldvej 8, 2650 Hvidovre, Danmark

    Indrykket for 6 dage siden

    Skolesekretær til Holmegårdsskolen Har du tæft for service, administration, kommunikation og formidling, så har vi den rette stilling til dig. Vores ene skolesekretær går efter 14 år på Holmegårdsskol... Læs mere
    Hvidovre Kommune
Søg efter andre job