Indryk jobannonce nu

Find din nye medarbejder med Ofir

Skriv stillingsbetegnelsen på den kandidat, du søger. Derefter fortæller vores system dig, hvilken jobkampagne du bør vælge for at få et stort og kvalificeret ansøgerfelt.

Vi anbefaler Medium

Indryk online eller ring på 39 57 78 66

Vi anbefaler Premium

Indryk online eller ring på 39 57 78 66

Vi anbefaler Premium+

Indryk online eller ring på 39 57 78 66

Vi anbefaler Boost

Indryk online eller ring på 39 57 78 66

Find medarbejder med annoncering på Facebook

Facebook og Messenger: Målrettet jobannoncering

Find medarbejder med annoncering på Instagram

Instagram: Målrettet jobannoncering

Find medarbejder med annoncering på Linkedin

LinkedIn: Målrettet jobannoncering

Find medarbejder med annoncering via Google for jobs

Google For Jobs: Job publiceres i Googles jobmodul

Ofir: Jobannonce vises på Ofir.dk med +1.000.000 månedlige besøg

Ofir jobagent: E-mail udsendes til relevante kandidater i vores kandidatdatabase, som tæller +400.000 personer

Ofir: Eget billede og video i jobannoncen

Ofir: Ansøgerliste et nemt rekrutteringssystem

Ofir: Topplacering inden for jobbets kategori

Ofir: Ekstra e-mail til særligt interessante kandidater

Ekstra boost på sociale medier

Jobnet: Du får din jobannonce vist på Jobnet uden at skulle gøre noget

Vi anbefaler Medium

Indryk online eller ring på 39 57 78 66

Medium

check icon
Find medarbejder med annoncering på Facebook

Facebook og Messenger: Målrettet jobannoncering

check icon
Find medarbejder med annoncering via Google for jobs

Google For Jobs: Job publiceres i Googles jobmodul

check icon

Ofir: Jobannonce vises på Ofir.dk med +1.000.000 månedlige besøg

check icon

Ofir jobagent: E-mail udsendes til relevante kandidater i vores kandidatdatabase, som tæller +400.000 personer

check icon

Ofir: Eget billede og video i jobannoncen

check icon

Ofir: Ansøgerliste et nemt rekrutteringssystem

check icon

Jobnet: Du får din jobannonce vist på Jobnet uden at skulle gøre noget

Vi anbefaler Premium

Indryk online eller ring på 39 57 78 66

Premium

check icon
Find medarbejder med annoncering på Facebook

Facebook og Messenger: Målrettet jobannoncering

check icon
Find medarbejder med annoncering på Instagram

Instagram: Målrettet jobannoncering

check icon
Find medarbejder med annoncering via Google for jobs

Google For Jobs: Job publiceres i Googles jobmodul

check icon

Ofir: Jobannonce vises på Ofir.dk med +1.000.000 månedlige besøg

check icon

Ofir jobagent: E-mail udsendes til relevante kandidater i vores kandidatdatabase, som tæller +400.000 personer

check icon

Ofir: Eget billede og video i jobannoncen

check icon

Ofir: Ansøgerliste et nemt rekrutteringssystem

check icon

Ofir: Topplacering inden for jobbets kategori

check icon

Ofir: Ekstra e-mail til særligt interessante kandidater

check icon

Jobnet: Du får din jobannonce vist på Jobnet uden at skulle gøre noget

Vi anbefaler Premium+

Indryk online eller ring på 39 57 78 66

Premium+

check icon
Find medarbejder med annoncering på Facebook

Facebook og Messenger: Målrettet jobannoncering

check icon
Find medarbejder med annoncering på Instagram

Instagram: Målrettet jobannoncering

check icon
Find medarbejder med annoncering på Linkedin

LinkedIn: Målrettet jobannoncering

check icon
Find medarbejder med annoncering via Google for jobs

Google For Jobs: Job publiceres i Googles jobmodul

check icon

Ofir: Jobannonce vises på Ofir.dk med +1.000.000 månedlige besøg

check icon

Ofir jobagent: E-mail udsendes til relevante kandidater i vores kandidatdatabase, som tæller +400.000 personer

check icon

Ofir: Eget billede og video i jobannoncen

check icon

Ofir: Ansøgerliste et nemt rekrutteringssystem

check icon

Ofir: Topplacering inden for jobbets kategori

check icon

Ofir: Ekstra e-mail til særligt interessante kandidater

check icon

Jobnet: Du får din jobannonce vist på Jobnet uden at skulle gøre noget

Vi anbefaler Premium+

Indryk online eller ring på 39 57 78 66

Boost

check icon
Find medarbejder med annoncering på Facebook

Facebook og Messenger: Målrettet jobannoncering

check icon
Find medarbejder med annoncering på Instagram

Instagram: Målrettet jobannoncering

check icon
Find medarbejder med annoncering på Linkedin

LinkedIn: Målrettet jobannoncering

check icon
Find medarbejder med annoncering via Google for jobs

Google For Jobs: Job publiceres i Googles jobmodul

check icon

Ofir: Jobannonce vises på Ofir.dk med +1.000.000 månedlige besøg

check icon

Ofir jobagent: E-mail udsendes til relevante kandidater i vores kandidatdatabase, som tæller +400.000 personer

check icon

Ofir: Eget billede og video i jobannoncen

check icon

Ofir: Ansøgerliste et nemt rekrutteringssystem

check icon

Ofir: Topplacering inden for jobbets kategori

check icon

Ofir: Ekstra e-mail til særligt interessante kandidater

check icon

Ekstra boost på sociale medier

check icon

Jobnet: Du får din jobannonce vist på Jobnet uden at skulle gøre noget

Brug for hjælp eller vejledning?

Skriv til [email protected] eller ring på 39 57 78 66. Priserne er ved køb af enkelt annoncer og skal vi indrykke annoncen for dig, kan vores kundecenter hjælpe dig for kun kr. 395,00 ex. moms pr. jobannonce. Kontakt os for at få en skræddersyet pris ved store rekrutteringsbehov.

Skriv til os

Har du behov for et stort antal af nye medarbejdere?

Få et skræddersyet tilbud fra en af vores specialister. Udfyld dine informationer herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Har du behov for et stort antal af nye medarbejdere?

Få et skræddersyet tilbud fra en af vores specialister. Udfyld dine informationer herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

(Required)
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Læs om andre virksomheders erfaringer med at finde medarbejdere gennem Ofir

Balder Vendt-Striim bruger Ofirs Jobkampagner

Cases

Recruiterens værktøj: Balder Vendt-Striim bruger Ofirs Jobkampagner

En historie om altid at finde den rigtige kandidat Livet som recruiter er spændende – og udfordrende. Det kan Balder...

author-avatar

af Benjamin Sindal

GO DREAM Fik løst rekrutteringsudfordringer med Ofir

Cases

GO DREAM fik en god og sikker strøm af kandidater i et svært marked

GO DREAM – En oplevelsesportal med run på “At give mennesker muligheden for at opleve livet, mens vi har det”...

author-avatar

af Benjamin Sindal

Cases

POULSEN: ”Med Ofir rammer vi flere kandidater end gennem traditionelle jobportaler” 

”Jeg ved, at der er flere besøgende på andre jobportaler. Men når man indregner den rækkevidde, som Ofir kan levere gennem annoncering på sociale medier, så kan vi faktisk ramme flere kandidater end gennem traditionelle jobportaler – og det kan vi også mærke på resultaterne” konstaterer Leif og fortsætter:  

af Alexander Kragh

Guide til at finde medarbejderen: Sådan finder du den rette kandidat

At finde en ny medarbejder kan være en lang og omkostningsrig proces. Hos Ofir har vi hjulpet mere en 5000 virksomheder med at nå ud til de helt rigtige kandidater og har sparet dem for mange fejlslagne rekrutteringer og spildte mandetimer.

Vi er de førende i Danmark inden for målrettet jobannoncering. Det har givet os massiv erfaring og know-how om rekruttering, og selvom rekruttering er et bredt emne, er vi ikke blege for at dele ud af vores erfaringer. Her får du vores bedste råd om at finde den rigtige medarbejder, så du ikke bare rammer indenfor skiven – men rammer bullseye hver gang!

Step 1: Afdæk behovet i din virksomhed og find din næste medarbejder

Vores erfaring med de mest vellykkede rekrutteringsprocesser, er at virksomheden har haft en klar strategi fra starten og vidst, hvordan den nye medarbejder skulle understøtte strategien.

Når du kender din virksomheds overordnede målsætning og har et godt kendskab til jeres nuværende og fremtidige udfordringer, in-house kompetencer og kultur får du et meget bedre indblik i de faglige kompetencer og personlige egenskaber din virksomhed egentlig mangler. Tal desuden med dine medarbejdere og ledere og få gode kvalitative inputs til behovet i din virksomhed.

Ved at afdække behovet i virksomheden bliver du bedre rustet til næste trin i processen – jobbeskrivelsen og jobannoncen!

Step 2: Find medarbejdere med en god jobbeskrivelse og jobannonce

Når du har afdækket behovet i din virksomhed, kan du bruge din viden til at skrive en god jobbeskrivelse – og derefter en god jobannonce. Selvom de 2 ting lyder ens, er der stor forskel.

Jobbeskrivelsen

Jobbeskrivelsen er et dokument til intern brug. Når du skal finde en ny medarbejder, er det vigtigt, at I har en klar ide om stillingen, I søger til. Her er jobbeskrivelsen et værdifuldt værktøj. I jobbeskrivelsen bruger du din viden om virksomhedens behov til at beskrive jobbets ansvarsområder, nøgleopgaver og nødvendige kompetencer og kvalifikationer. I jobbeskrivelsen kan du også tage højde for hvilke personlige egenskaber, I leder efter.

Jobbeskrivelsen er et godt værktøj til at få klarhed over jobbets krav og forventninger og løbende se om kandidaten lever op til disse forventninger. Jobbeskrivelsen er en kæmpe hjælp til dig, der ikke bare skal finde en medarbejder, men vil finde den rigtige medarbejder.

Jobannoncen

Jobannoncen tager udgangspunkt i jobbeskrivelsen, men har et helt andet formål. Jobannoncen skal gøre reklame for jobbet og sælge virksomheden, så de helt rigtige kandidater får lyst til at søge stillingen. Tænk på din virksomheds kultur og den persontype I leder efter og brug det som tone-of-voice i jeres jobannonce. For at finde din næste medarbejder, må du tænke som din næste medarbejder. Tag gerne udgangspunkt i følgende principper, når du skriver jobannoncen.

  • Skriv en kort salgstale om jeres virksomhed, den ledige stilling og hvorfor stillingen er afgørende for jeres virksomhed.
  • Sørg for jobannoncen ikke bliver for lang. En god tommelfingerregel er, at den skal være så kort som mulig og max en a4 side (380 – 420 ord)
  • Beskriv kort stillingens vigtigste arbejdsopgaver på en måde så ”nye øjne” også kan forstå opgavernes omfang.
  • Brug gerne fængende overskrifter, som fanger kandidatens opmærksomhed.
  • I jobannoncen skal du lægge vægt på, hvorfor medarbejderen skal sende en ansøgning til lige præcis jeres virksomhed.
  • Fortæl på en indbydende måde, hvad I kan tilbyde kandidaten, så jeres virksomhed fremstår mere attraktiv end andre virksomheder.

Når I har skrevet en super god jobannonce, kan I rykke videre til næste step, hvor budskabet skal ud til de rigtige kandidater.

Step 3: Find medarbejdere gennem de rigtige rekrutteringskanaler

At vælge den rigtige rekrutteringskanal er meget vigtigt, når du skal finde din næste medarbejder. Som virksomhed kan du bruge mange forskellige kanaler, såsom din egen hjemmeside, jobportaler, rekrutteringsbureauer og sociale medier (LinkedIn, Facebook, Instagram). Disse kanaler har enormt potentiale og med det rette know-how kan du nemt tiltrække topkvalificerede kandidater i netop din branche.

Vi tillader os her at flexe lidt med musklerne i Ofir, for vi er Danmarks absolut mest erfarne i at annoncere branchespecifikke jobs og tiltrække de helt rigtige kandidater til din virksomhed gennem målrettet annoncering på sociale medier.

Step 4: Spar penge ved at finde medarbejderen i første forsøg.

Du spørger måske dig selv ”Hvorfor skal jeg bruge ekstra penge på at få markedsført den ledige stilling på medier som Facebook, LinkedIn og Instagram?”.

Når man skal besvare det spørgsmål, er det vigtigt at se rekrutteringsprocessen i et større perspektiv og huske, at du kan spare en stor del af de samlede rekrutteringsomkostninger ved at annoncere effektivt og ramme plet første gang.

Hvad koster det egentlig for din virksomhed, når du skal finde en ny medarbejder? Lidt groft kan man inddele ansættelsesomkostningerne i 3 kategorier:

Rekrutteringsomkostningerne:

Disse omkostninger opgøres mest i mandetimer. Det omfatter søgning og udvælgelse af kandidater, screening og samtaler og til sidst evaluering. Ved at målrette sin jobannoncering undgår man spildte mandetimer, da man fra starten har fundet den helt rigtige kandidat, og derfor ikke skal gentage rekrutteringsprocessen.

Adoptionsomkostninger:

Disse omkostninger kommer til udtryk i den nye medarbejders manglende produktivitet. I løbet af oplæringsperioden er den nye medarbejder ikke lige så effektiv som en erfaren medarbejder. Adaptionsomkostninger kan også komme til udtryk i den nye medarbejders formelle oplæring i form af kurser. Gennem målrettet jobannoncering kan du mindske adoptionsomkostningerne, da du står med et langt stærkere ansøgerfelt.

Afbrydelsesomkostningerne:

Disse omkostninger opstår når eksisterende medarbejdere skal hjælpe den nyansatte of derfor selv er uproduktive. Vidste du, at en ny medarbejder afbryder sin oplæringsansvarlige 99 timer i gennemsnit i optræningsfasen. Gennem målrettet jobannoncering kan du tiltrække de mest kvalificerede kandidater på markedet, som hurtigere kan blive en selvkørende ressource i din virksomhed.

Det er tydeligt, at der kan være store omkostninger forbundet med at finde en ny medarbejder. Heldigvis har mange virksomheder kunne nedbringe deres omkostninger betragteligt ved at bruge Ofir til at finde de helt rigtige kandidater. Læs f. eks her hvordan Krak, Reklamebureauet Malou Media og Vejle Kommune har løst deres rekrutteringsudfordringer og fundet deres medarbejdere gennem Ofir.

Find dine næste medarbejdere med Ofir

”Rekruttering handler ikke kun om at få den ledige stilling besat, men om at få den rette medarbejder i rollen” – Det er vores kernemission hos Ofir, at jeres virksomhed skal finde de helt rigtige kandidater.

Ofir.dk er Danmarks bedste og mest erfarne jobportal. Vi har hjulpet tusindvis af virksomheder og kandidater til at finde det rigtige match. Vi sidder klar til også at matche dig med de helt rigtige kandidater, så I kan komme nemmere videre i jeres rekruttering og finde jeres næste medarbejdere.

Hvis du er nysgerrig på at høre mere om målrettet jobannoncering, hvordan det virker, og hvordan det kan booste din rekruttering, kan du altid ringe til os! Vi vil meget gerne høre mere om din virksomheds behov og hvordan vi kan hjælpe dig med at finde de helt rigtige kandidater.

Matchet findes her. Ofir er en jobportal, hvor jobsøgende er på udkig efter det rigtige job, og virksomheder er på udkig efter den rigtige medarbejder – og sådan har det været siden 1996, hvor Ofir var den første jobportal i Danmark.
Læs mere om os